A négy gyár közé tartozik egy motorgyár és három autógyár, amelyek az Egyesült Királyság tavaly gyártott 1,5 millió autójának – a Brit Autógyártók és -Kereskedők Szövetségének (SMMT) adatai szerint – majdnem egyharmadát építették.
A JLR nyilatkozatában kijelentette, hogy a döntést a „globális külső tényezők és a Brexit” idézte elő, ugyanis a folyamatos bizonytalanság már most negatívan befolyásolta az értékesítést. "Napi 20 millió alkatrészre van szükségünk és ez azt jelenti, hogy kötelezettséget kell vállalnunk a beszállítóinkkal szemben. Minden alkatrésznek rendelkezésre kell állnia a megfelleő időben" – magyarázta Ralf Speth, a cég vezérigazgatója.

A JLR ezzel a bejelentéssel csatlakozott a Toyotához és a BMW-hez, akik egyaránt leállítják ideiglenesen az üzemeiket a Brexit után. A Toyota november 1-jén leállítja a gyártást Derbyshire-i Burnaston gyárában.
A BMW október 31-én és november 1-jén tervezi bezárni oxfordi gyárát. Ha Nagy-Britannia megállapodás nélkül elhagyja az EU-t, jelentős zavarok jelentkezhetnek a BMW működésében, a gépjárműgyártó legalább két hétig fizetetlen szabadságra küldi oxfordi munkavállalóit.