Tiszta tengeri üzemanyagok
A TotalEnergies és az MSC Cruises hivatalosan megkötötte az évi mintegy 45 ezer tonna cseppfolyósított földgáz (LNG) szállítására irányuló megállapodását az MSC Cruises LNG-meghajtású tengerjáró hajói számára. A megállapodás célja, hogy minél előbb üzembe állhassanak az új típusú meghajtással működő hajók Marseille kikötőjében.

A megállapodás hangsúlyozza a francia tengeri ipar erős együttműködést, az értéklánc kiválóságát, egészen a hajóépítéstől kezdve a tisztább tengeri üzemanyagok ellátásáig. Továbbá tartalmazza és kiemeli a helyi kikötői hatóságok bevonását a hajók biztonságos üzemeltetése érdekében.

A tengeri üzemanyagként használt LNG jelentősen csökkenti a hajók károsanyag-kibocsátását, ami a levegő minőségének jelentős javulását eredményezi, különösen a partmenti területeken és a kikötővárosokban élő közösségek esetében. Ez a megállapodás tehát pozitív hatással van nemcsak az LNG tankolási lehetőséget biztosító Marseille-re, hanem az összes olyan kikötőre is, ahol a Földközi-tengeren hajózó tengerjáró hajók megfordulnak.

Az MSC Cruises LNG-meghajtású hajói a világ legfejlettebb hajói közé tartoznak és számos környezetvédelmi újdonságot biztosítanak a piacnak. A legfontosabb ezek közül egy 50 kilowattos, LNG-meghajtású szilárd oxid üzemanyagcellás meghajtás, amely lehetőséget nyújt az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának jelentős csökkentésére a hagyományos LNG-meghajtású motorokhoz képest.

A TotalEnergies az MSC Cruises LNG-meghajtású tengerjáró megfelel a legmagasabb műszaki és környezetvédelmi előírásoknak. Maga a hajó az LNG-t használja meghajtó üzemanyagként, valamint integrálja is a forrásban lévő gáz cseppfolyósítására.

2022-ig a TotalEnergies két 18 600 köbméteres LNG-hajót fog üzemeltetni Rotterdamban és Marseille-ben, mindamellett, hogy osztozik egy harmadik szingapúri bunkerhajó használatában is. A vállalat 2021 februárjában a Szingapúri Tengerészeti és Kikötői Hatóságtól (MPA) is engedélyt kapott arra, hogy 2022-től LNG-t szállítson a szingapúri kikötőben.

LNG mint tengeri üzemanyag

Az LNG, mint tengeri üzemanyag jelenléte pozitív irányba mozdult el, amikor a globális hajózási ipar alkalmazkodni kívánt a szigorúbb kibocsátási normákhoz.

Tengeri üzemanyagként használva az LNG segít csökkenteni:
  • A kénkibocsátást 99 százalékkal,
  • A finom részecskekibocsátást 99 százalékkal,
  • Nitrogén-oxid-kibocsátást akár 85 százalékkal,
  • Az üvegházhatású gázok kibocsátását körülbelül 20 százalékkal.

Az LNG egy elérhető és versenyképes megoldás, amely hozzájárul a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) hosszú távú stratégiájához, melynek célja a hajók üvegházhatású gáz-kibocsátásának csökkentése. Az LNG tartályozási infrastruktúra fejlesztésének vonzereje következésképpen kibővült számos vezető kikötővel és az LNG beszállítóval egyaránt, melyek kulcsfontosságú kezdeményezéseket hoztak létre és jelentős előrelépéseket tettek e fejlesztések támogatásában. Az LNG, mint tengeri üzemanyag megalapozza a zöldebb, bioLNG jövőbeni bevezetését is.