A társaság nemrég csaknem 50 millió dollárt már el is nyert a projekthez, amelyet a rendszer tesztelésére fognak fordítani a fejlesztők.
A vasút, mint olyan, az önvezető technológia ideális kísérleti terepének számít, ugyanis a vonatok csaknem minimálisra korlátozott mozgásszabadsága (előre mehetnek, vagy hátra) a hibalehetőségek számát is radikálisan csökkenti.
Az Egyesült Államokban a gazdasági szektorok között legnagyobb részben a fuvarozás ágazata felel az üvegházhatásúgáz-kibocsátásért, viszont ezen belül a vasúti szállítmányozás csupán 2 százalékot hasít ki magának. Az Association of American Railroads szerint a szektor károsanyag.emisszióját akár 75 százalékkal is csökkenteni lehetne, ha a piaci szereplők a közúti árumozgatásról maradéktalanul áttérnének a vasúti fuvarozásra.
A Parallel Systems autonóm, kicsi teherkocsijai párokba szerveződve tudják az egyes konténereket megmozgatni. Ezek a duók összekapcsolódva vagy egymástól függetlenítve is képesek közlekedni, és így (ha alapjáraton libasorba tömörültek) az "egyedileg meghajtható" vagonok a megfelelő leágazásoknál könnyedén ki tudnak kanyarodni a szerelvényből.
Ilyen mértékű flexibilitás mellett a ki- és berakodás is radikálisan leegyszerűsíthető, hiszen különálló vagonok esetében a pakolást kisebb, speciális állomásokon is el lehet végezni, és nincs szükség a hosszú tehervonatok befogadására alkalmas rendező pályaudvarok esetleges közbeiktatására.
A Parallel Systems közleménye szerint a fejlesztés alatt álló, akkumulátorral hajtott, autonóm vasúti kocsik energiaigénye csupán negyede lesz a kamionokénak. Az elemeiket nagyjából egy óra alatt lehet majd feltölteni árammal, és körülbelül 800 kilométer lesz a hatótávolságuk.