Nagyobb kapacitású akkumulátorok kerülnek a Teslákba
Akár már 2023-ban megkezdheti Tesla autókba szánt, és a korábbi verzióknál ötször nagyobb kapacitású akkumulátorcelláinak sorozatgyártását a Panasonic.

Akár már 2023-ban megkezdheti Tesla autókba szánt, kibővített kapacitású akkumulátorcelláinak tömeggyártását a Panasonic. A 4680-as kódjelű példányok egy sor elektromos kocsi hatótávolságát akár több mint 15 százalékkal is meghosszabbíthatják.

Az új elemekkel kellő mértékben felvértezve a Model S-ek például egy feltöltéssel 650 kilométer helyett 750 kilométer messzire juthatnak majd el.

Bár az új verzió kétszer akkora, mint az elődök, energiakapacitás terén már ötszörös előnyt tud felmutatni hozzájuk képest. Mindez azt jelenti, hogy a már eleve 10-20 százalékkal alacsonyabb gyártási költségű cellákból kevesebbet kell beépíteni az akkumulátorcsomagokba.

A becslések szerint az elektromos járművek költségének 30 százalékát ezek az áramforrások teszik ki.

Az árcsökkenés értelemszerűen az elektromobilitás forradalmának is jelentős lendületet adhat.

A Tesla régóta hű partnerének számító Panasonic állítólag 704 millió dollárt fektet a 4680-asok szériatermeléséhez szükséges infrastruktúra kiépítésébe. A cég állítólag egyik már működő, japán üzemét bővíti ki a szükséges technológiai környezet megteremtéséhez. A Nikkei jelentése szerint idén, a telephelyen még csupán a gyártási folyamatok finomhangolását fogják elvégezni, a 4680-asok nagyüzemi előállítása csak jövőre kezdődhet majd el.