Kína fejleszti a repülési infrastruktúrát
A pekingi kormány tervei szerint az évtized végén Kínában több mint 500 olyan repülőtér lesz, amely nem a menetrend szerinti járatokat szolgálja ki, hanem például magánrepülőket, üzleti célra vagy vészhelyzetben használatos kisrepülőgépeket fogad.

Az ilyen, úgynevezett általános célú repterek száma 200-zal haladja majd meg a jelenleg működőkét, az új beruházások csaknem 154 milliárd dolláros lehetőséget teremtenek a légi ipar helyi piacán – számolt be az államtanács, vagyis a kormány által kiadott ágazati fejlesztésekről szóló dokumentum alapján a China Daily című angol nyelvű napilap szerdán.

Az új légikikötők helyszínei között lesznek fontos mezőgazdasági régiók, nagy erdőségek, és cél az is, hogy a legkiemeltebb turisztikai látványosságoknak több mint fele rendelkezzen le- és felszállóhellyel.
Mindezzel párhuzamosan a kapcsolódó repülőgép- és helikopterflotta várhatóan meghaladja az 5 ezer darabot. Repülési óráik globális száma – szintén 2020-ig – elérheti a 2 milliót.
A kormány arról is döntött, hogy alacsonyabb magasságban folyamatosan lehetővé teszik a légtér polgári célú felhasználását, illetve tovább támogatják a légiipari kutatást és gyártást. 

Ezeken felül ösztönözni kívánják az ágazatban a magán tőkebefektetéseket, bővítik a pilótaképzés intézményeit, és fokozni kívánják a katasztrófa-elhárításban, az orvosi segélynyújtásban, a környezeti megfigyelésben, valamint a különböző erőforrások feltárásban is a polgári repülés ezen ágának szerepét.
Kínában az általános célú repülési ágazat rohamosan fejlődik; 2015 végén 281 vállalat működött ezen a piacon, és közel 1900 repülőgép közlekedett. A gépek összesített repülési ideje elérte a 732 ezer órát.