A hír azt követően látott napvilágot, hogy a Tesla gépjárműüzemeiben a koronavírus-járvány okozta kényszerszünet után ismét megkezdődött a termelés. „Az akkumulátor és az erőátviteli rendszer előállítására a Giga Nevadában fog sor kerülni” – írta levelében Musk a nevadai Gigafactory 1 nevű létesítményre utalva.
A teherautó állítólag 0-ról 100 kilométer per órára teljes rakománnyal 25 másodpercen belül képes felgyorsulni. A hagyományos dízelkamionok állóhelyzetből nagyjából egy perc alatt tudják elérni ezt a sebességet. A Tesla Semi emellett 36 287 kilogramm terhet 805 kilométerre képes elfuvarozni. A futurisztikus vezetőfülkében a sofőr ülése középen helyezkedik el, és így a vezető több érintő képernyőhöz tud hozzáférni.

Íme, csak néhány a kamion állítólagos, hihetetlen képességeiből: |
• gyorsulás 0-ról 100 kilométer óránkénti sebességre – 5 másodperc alatt • gyorsulás 0-ról 100 kilométer óránkénti sebességre, maximális rakománysúllyal • maximális tömeggel, autópálya-sebességen – 805 kilométeres hatósugár • 1 sebességváltó – nincs áttétel • a vezető pozíciója középen található meg, mint a versenyautókban • 30 perces feltöltéssel (MEGA CHARGE) – 640 kilométeres hatósugár • automata fékezés • automata sávmegtartás • 1,6 millió kilométeres garancia • regeneratív fékezés |
Rengeteg vállalat – köztük az UPS, a Walmart, a Pepsi és a DHL – már leadta rendelését a Tesla kamionjára. Más autógyártók – például a Volvo -- már korábban szolgálatba állították a maguk kizárólag elektromos meghajtású nyergesvontatóját, de nem tudni, hogy ez a körülmény milyen hatást gyakorol Elon Musk lelkivilágára.