„A Bizottság tudatában van a jelenlegi magnéziumhiánynak, amely hatással van a globális ellátási láncokra, és szorosan figyelemmel kíséri a helyzetet” – közölte a Bizottság szóvivője a Reutersnek e-mailben.
„Felvetjük ezt a kérdést kínai kollégáinkkal annak érdekében, hogy az fennálló hiányt kezelni tudjuk, és hosszú távú megoldásokat vizsgáljunk meg e stratégiai függőség kezelésére.”
Az ipari csoportok közleménye szerint a blokk magnézium iránti keresletének mintegy 95%-át Kína biztosítja, amely az alumínium és az acél egyik kulcsfontosságú összetevője, de a szállítmányok szeptember óta kiapadtak.
„Ez a probléma, ha nem oldódik meg, több ezer vállalkozás létét fenyegeti Európa-szerte, teljes ellátási láncukat és a rájuk támaszkodó munkahelyek millióit” – figyelmeztetett tucatnyi iparági csoport, köztük fémgyártók, autóbeszállítók és a csomagolási ágazat közös nyilatkozatában.
„Európa várhatóan november végére kifogy a magnéziumkészletekből" – tették hozzá.

A kínai kormány az energiafogyasztás visszaszorítására tett erőfeszítései számos fém, köztük a repülőgépiparban is széles körben használt magnézium termelését sújtották.
A magnézium ára Kínában megugrott, az elmúlt évben több mint kétszeresére, 4700 dollárra nőtt tonnánként, ami 2008 óta a legmagasabb érték.
„Európában a fennmaradó készletek tonnánként 10 000-14 000 dollárba kerülnek" – közölték az iparági csoportok.
„A magnéziumellátás hiányát ugyanazokon a nemzetközi fórumokon kell megvitatni, mint a félvezetőhiányt” – mondta az Eurometaux, az Európai Fémszövetség a Reutersnek egy külön e-mailben.
„Hosszabb távon Európának meg kell vizsgálnia, hogy a 2000-es évek elején, az alacsony kínai árak miatt bezárt ágazat után újra tudja-e indítani a hazai magnéziumtermelést" – tette hozzá a Eurometaux.