A tájékoztatás szerint az alakuló ülésen Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, a NABB elnöke kiemelte: a kormány célja a közúti tömegközlekedés elöregedett járműparkjának megújítása magyar gyártású buszokkal, amit a közlekedési társaságokkal együttműködve, közös érdekek mentén kívánnak megvalósítani.
A tanácskozáson az M3 metró pótlását szolgáló buszok magyarországi gyártóktól történő beszerzésének lehetőségéről is tárgyaltak.
Varga Mihály elmondta, a közösségi közlekedésben használt buszállomány átlagéletkora 14 év, de nem ritka – 7000-ből hozzávetőleg 1000 – a 20 évnél többet futott busz sem. Cél, hogy 2020-ra ez az időtartam 10 évre csökkenjen. Ezt többségében hazai gyártású buszokkal kívánják megvalósítani, mert ez segíti a magyar gazdaság növekedését és a munkahelyek számának további emelését.
A NABB munkáját a nemzeti autóbusz beszerzési munkacsoport segíti, amelynek elnöke a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára.
A munkacsoport feladata a NABB által tárgyalandó ajánlások, javaslatok előkészítése.
A tervek szerint a NABB és a munkacsoport szükség szerint, de évente legalább egyszer ülésezik majd.
A NABB tagjai a Miniszterelnökség európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkára, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős- és a vagyonpolitikáért felelős államtitkára, valamint a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős, illetve az államháztartásért felelős államtitkára.
A bizottság ülésére állandó meghívást kapott Budapest főpolgármestere és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium.