„A vállalatok olyan megoldások után kutatnak, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy ellenállóbbá tudjanak válni a piac ingadozása és a fellépő kihívások tekintetében. Az egyszerűen és stabilan üzembe helyezett intralogisztika lehetővé teszi, hogy az anyagmozgatás közelebb kerüljön a gyártáshoz. Ezek az elemek a nehéz munkaerőpiaci körülményekkel együtt meggyorsítják az autonóm mobil robotok különböző létesítményekbe és intralogisztikai folyamatokba való integrációját” – mondja Søren E. Nielsen, a Mobile Industrial Robots elnöke.
Nő a nagy AMR-flottákra háruló felelősség az intralogisztikában
2014 és 2017 között tesztelték először ezt a megoldást az AMR technológia iránt érdeklődő vállalatok, maximum öt robotból álló flottákkal. 2018 óta az AMR-ek elkezdtek egyre komolyabb szerepet kapni a gyártás és a belső logisztika területein, ami nagyobb robotflották telepítéséhez vezetett. Ennek köszönhetően az alkalmazások összetettebbé válnak, és nagyobb mértékben függnek azoktól a robotoktól, amelyeknek a nap 24 órájában kell hatékonyan helyt állniuk. Mindez robosztusabb kialakítást, nagyobb üzemidejőt és más rendszerekkel való kompatibilitást, valamint minél egyszerűbb szervizelést követel meg. A MiR ügyfelei között akad olyan is, amelyik jelenleg több mint 40 robotot koordinál egy flottán belül.
„Tekintettel arra, hogy a vállalatok nagyobb mértékben függenek a nagy létszámmal rendelkező AMR-flottáktól, most azon dolgozunk, hogy figyelemmel tudjuk követni a robotokat, és gyorsabban tudjunk reagálni bármilyen felmerülő problémára. Ehhez stabilabb és nagyobb teljesítményű kommunikációra van szükség a robotok és a flottarendszer között. A vállalatok már jelenleg is alkalmaznak fejlett Wi-Fi rendszereket mobil eszközeikhez, és az 5G szabvány megérkezésével olyan megbízhatóságra és stabilitásra számítunk, amely lehetővé tudja tenni azt, hogy a komolyabb számítási feladatokat a robot helyett a flotta végezze el. Ez cserébe az AMR-ek megnövekedett robusztusságához vezet, mivel kevesebb alkatrésszel fogak rendelkezni, egyszerűbb lesz a szervizelésük, és még tovább nő a hatékonyságuk. A nagyobb számítási teljesítménynek köszönhetően például mesterséges intelligenciát is alkalmazhatunk arra, hogy komplikált intralogisztikai feladatokat oldjunk meg” – mondja Søren E. Nielsen.
A gyors fejlesztésre összpontosító 250 alkalmazottjával a MiR az AMR piac élén áll és folyamatosan bővíti az intralogisztikai megoldások körét. A nemrég bemutatott MiR600-at és MiR1350-et – az első IP52 védettséggel rendelkező AMR-eket, amelyek ellenállnak a pornak és a folyadékoknak is – arra tervezték, hogy biztonságosan mozgassanak súlyos rakományt kihívást jelentő gyártási és logisztikai környezetben. A MiR továbbá számos emelő top modult is fejleszt, melyek lehetővé teszik az AMR-ek számára, hogy raklapokat és kocsikat vegyenek fel vagy tegyenek le, miközben egyszerű integrációt és skálázhatóságot garantál a teljes értéklánc mentén. Az egyre elterjedtebb komplex alkalmazásokban a MiR robotokra együttműködő robotkarokat is lehet szerelni, amellyel így a be- és kirakodás, valamint egyéb anyagmozgatással járó feladatok is elvégezhetők. Ezek a megoldások rendkívül rugalmasak, nem függenek sem helyszíntől, sem munkaterülettől, és könnyedén hozzá lehet adni őket különböző folyamatokhoz.
“A belső logisztika olyan erőforrásokat emészt fel, amelyek közvetlenül nem járulnak hozzá az értékteremtéshez. A Közép- és Kelet-európai régióban tevékenykedő gyárak megfelelő fejlettséggel és szakképzett alkalmazottakkal rendelkeznek. Így nagyszerű alkalmat jelent számukra az AMR-ek bevezetésére, és ezáltal a belső logisztika optimalizálásában rejlő potenciál kiaknázására” – mondta Søren E. Nielsen.
Az év első felében a Közép- és Kelet-európai régióban a vállalat 140 százalékos növekedést tapasztalt 2020-hoz képest.