hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

A műegyetemi diploma értéke időtálló, a BME-n végzettek minden szakterületen gyors lendületet vesznek és kiszámítható ütemben egyre növekvő, akár havi egymillió forintos jövedelmet is elérhetnek.

A thyssenkrupp német autóipari vállalat magyarországi fejlesztőközpontja Veszprémben nyitott telephelyet, ahol a tervek szerint két éven belül 80 fejlesztőmérnök dolgozik majd.

Az ABB Kft. idén is meghirdeti az „ABB mentorprogram női hallgatóknak” elnevezésű programját műszaki egyetemi és főiskolai női hallgatók számára.  

hirdetés

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem is tagja a hét európai országból nyolc vezető egyetem részvételével létrejött Európai Egyetemi szövetségnek, amely célja az európai műszaki diploma rendszerének kialakítása.

Nem félni kell, hanem kódolni – mondják a KUKA hazai szakértői. A mesterséges intelligencia fejlődésével azonban még a programozók is elgondolkoznak azon, hogy miként alakul a szakmájuk. 

hirdetés

Futurológus mérnökök taglalták saját szakmájuk jövőjét, a mérnökök kihívásait és azokat az új készségeket, amelyeket a technológiai újdonságok mellett el kell sajátítaniuk.

Solymosi Anita gépészmérnök számára természetes, hogy mindig a nehezebb utat választja, és a kihívások elől azóta sem ugrik félre, mióta az ipari digitális technológiák egyik vezető vállalatánál, az ABB-nél dolgozik nagy felelősséggel járó pozícióban. A Scindikátor Tudománykommunikációs verseny harmadik helyezettjével, a kutatóként is bizonyított fiatal szakemberrel elképzeléseiről, munkáról és tanulásról beszélgettünk.

Márkus Tímea életében a közlekedésnek előkelő hely jutott. Ötéves kisfiát autóval viszi reggelente az óvodába, szabadidejében repülőt vezet, a munkahelyén pedig a vasúti közlekedés zavartalanságát biztosítja. A Siemens projektmérnökével beszélgettünk.

A Stanford Egyetem másodszor rendezte meg a Woman in Data Science (WiDS) konferenciát, amihez idén már egy hazai szervezet és egy hazai cég is csatlakozott. 

hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Címlapon

Bár a járvány visszavetette a globális utazási kedvet, a személyes mobilitásról továbbra sem kívánunk lemondani – és szerencsére nem is kell. Erre ugyanis számos ígéretes technológia megoldást kínálhat. 

Első hallásra talán furcsának tűnik, hogy miért vesz részt a SZTAKI munkájában egy formatervező művész is, azonban jobban megismerve Ottonie von Roeder motivációját és korábbi munkásságát, mi sem egyértelműbb. A művésznő aktuális témát feszeget, ráadásul olyan eszközökkel, amelyek egyszerre tűnnek sci-finek és válnak napról napra valósággá.

A legfőbb kihívások: a digitalizáció, klímavédelem és a szakemberhiány mérséklése

A választási eredmények alapján hosszú, hónapokig tartó folyamatnak ígérkezik, amíg megalakul és nyilvánosságra hozza a következő négy évre szóló programját Németország leendő szövetségi kormánya.

hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés