hirdetés
hirdetés

Online piactér robotoknak

Versenyeztetik a robotikai megoldásokat

Online robotikai piacteret hozott létre egy dán cég annak érdekében, hogy ez egyre növekvő automatizációs kereslet és kínálat minél átláthatóbb körülmények között találhasson egymásra.  

hirdetés

A #Howtorobot gyakorlatilag egy olyan online platform, amely globálisan hozza össze a robotikai szolgáltatást, termékeket nyújtó cégeket az automatizálási megoldásokat keresőkkel. A digitális felületen a robotgyártóknak és integrátor cégeknek lehetőségük van részletesen bemutatni, hogy milyen feladatok ellátására kínálnak megoldást, a vásárlók pedig akár a földrajzi elhelyezkedésre és feladatra is szűrhetnek, de meg is pályáztathatják a megoldást nyújtókat, ezzel átlátható versenyhelyzetet teremtve köztük.

A #Howtorobot oldalon már több mint 9000 robotbeszállító szerepel
A #Howtorobot oldalon már több mint 9000 robotbeszállító szerepel

Az üzleti modell egyszerű: vegyünk például egy céget, aki palettázó feladatkörre keres automatizációs megoldást. Regisztrál a #Howtorobot oldalon, részletesen leírja a problémát, amelyet robotizálni szeretne, azok a cégek pedig, amelyek kínálatában szerepel palettázórobot, automatikus értesítést kapnak a rendszertől. Az eset részleteit megismerve árajánlatot készíthetnek, természetesen telefonos, vagy ha földrajzi helyzetük engedi, személyes egyeztetést is beiktathatnak a folyamatba. A rendszer egyelőre ingyenes, hosszabb távon a #Howtorobot abból él majd, hogy a robotikai megoldásokat megpályáztató cégek releváns ajánlat esetén valamemmyi díjat fizetnek az oldalnak, illetve később a tervek szerint a megoldásszállítók is díj ellenében szerepelhetnek az oldalon, ezzel biztosítva, hogy ők is odafigyelnek adataik naprakészen tartására. 
Bár a cél, hogy globális rendszer épüljön, Søren Peters, a cég ügyvezetője elmondta: nem valószínű, hogy egy magyarországi gyártó cég problémáját Japánból oldja meg egy robotikai vállalat (nehezen is adhatna versenyképes árat egy európai beszállítóval szemben), de vállalkozás elindítóinak tapasztalata szerint “sok gyártó az optimálisnál jóval kedvezőtlenebb alkuhelyzetbe kerül, mert nincs verseny. Ha viszont pályázatot ír ki a megoldást kereső cég, kiválaszthatja a számára legkedvezőbb ajánlatot”. Arról nem is beszélve, hogy bár a megoldás valószínűleg nem Japánban van, de Csehországban bőven lehet, és a magyar cégek nem biztos, hogy tudják, a közeli országok piacán milyen lehetőségek rejlenek, és ez ugyanígy fordítva is igaz.

Támogató funkciók is segítik a választást

Az oldal egyébként az olyanokra is gondol, akik nem tudják, melyik részfeladatot tudnák automatizálni a jobb termelékenység érdekében. Søren szerint a piac áttekinthetőségének hiányában a megoldást keresők csak sötétben tapogatóznak, pedig a kínálat folyamatosan nő. “A gyártókon nagy a nyomás világszerte, hogy növeljék a termelékenységüket, javítsák a munkahelyi körülményeket, és a cégek közül sokat szeretnének automatizálni, de nem tudják, hogyan válasszák ki azokat a robotokat, melyek a lehető legnagyobb nyereséget biztosítanák számukra.”
Az oldalon a piactér (marketplace) mellett robotikai katalógus, cikkek, cégszedet segíti azokat, akik szeretnének elmélyülni az automatizációs lehetőségekben. 

Søren Peters, a #Howtorobot ügyvezetője
Søren Peters, a #Howtorobot ügyvezetője

A #Howtorobot egyébként a teljes automatizálási folyamatot lefedi a tervezéstől a megfelelő robot megvásárlásáig. Olyan beépített funkciók is segítik a projektek megvalósulását az oldalon, mint tervezési és a befektetési kalkulátor, amely segítségével egy kiválasztott projektet (pl. csomagolás automatizációja) tesztelhetik a felhasználók, hogy vajon a befektetésük megtérül-e. Az adatfelvitelt telefonos segítség is megkönnyíti, Magyarországon is található olyan partnere a #HowToRobotnak, amely tanácsot tud adni a robotizációs igény leadásakor. Az oldalon meg lehet adni az automtizálandó feladatkör legtöbb paraméterét akár videóval alátámasztva, a munkaállomás layoutját ismertetve, így a megoldást szállítók pontos képet kapnak a megoldani kívánt részfolyamatról.
A piactér előnye, hogy cégek nem csak a környezetükben ismert megoldásszállítók köréből kérhetnek ajánlatot. A szoftver egyébként olyan teljes körű (angol nyelvű) riportot készít, amelyet nyugodtan lehet prezentálni a cégvezetőség felé is.

A #HowToRobot rendszerébe eddig már több mint 9000 robotbeszállító fel van töltve, a cégvezető és kollégái a múlt hétem Kelet-Közép-Európát járják, hogy újabb partnereket szerezzenek. Megvalósult projektről a múlt héten tartott sajtótájékoztató alkalmával még nem tudott beszámolni a cégvezető, ám akkor még csak két napja volt éles az oldal.

A 2020-ban alapított és pár napja elindított #How to Robot digitális központ a szintén dán Gain&Co. robotikai tanácsadó vállalat tulajdona.

Zákányi Virág
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
Cikk[251081] galéria
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés