Új fejezet nyílik a szuperszonikus repülésben
Hat év fejlesztés után a Boom Supersonic bemutatta majdani, „villámgyors”, szuperszonikus gépmadarának XB-1 nevű kisöccsét.

A leleplezett jármű a vállalat első működő szuperszonikus repülőgépe, amelynek célja, hogy bebizonyítsa: a technológia a teljes méretű, Overture elnevezésű utasszállító esetében is életképes lesz.

Az XB-1 váza szén-kompozitból készült, ami miatt a gép kiemelkedő szakítószilárdsággal, nagyfokú hőállóképességgel és relatíve alacsony tömeggel rendelkezik. A nagyjából 22 méter hosszú modell delta-szárnyának speciális kialakítása a gyártó szerint a jármű számára maximális hatékonyságot nyújt repülés közben.

Szárnyalás alatt az XB-1-ben három 12 000 font tolóerő kifejtésére képes General Electric J85-15 hajtómű tartja a lelket.

A Boom a költségek és a gyártási idő nagy mértékű csökkentése érdekében új gyártási módszerekre támaszkodott a repülő megalkotásakor. Az XB-1 alkatrészeinek előállításakor jelentős részben a 3D-nyomtatás technológiáját vette igénybe.

További szembetűnő újítás, hogy a technológia fejlődése miatt szakítani tudtak a Concorde jellegzetes, lefele biggyedő orrával – a pilóták inkább nagy felbontású videókamerát használnak az embertpróbáló landolás megkönnyítése érdekében.