Szén-dioxidból sikerült sugárhajtómű-üzemanyagot előállítani Oxfordban. A vasalapú katalizátorra épülő kémiai reakcióval a repülőgépek által okozott légszennyezést (egyszer majd) maradéktalanul fel lehetne számolni.
Amikor az olajhoz és a földgázhoz hasonló fosszilis tüzelőanyagokat elégetik, a szénhidrogénjeik szén-dioxiddá, vízzé és energiává alakulnak.
Az oxfordi eljárás egy „szerves égetési módszernek” (organic combustion method, avagy OCM) elnevezett procedúrán keresztül ezt a folyamatot megfordítja.
Amikor a vasalapú katalizátort hidrogénnel és szén-dioxiddal egy reakciókamrában összeeresztik, majd pedig 350 Celsius-fokos hőt bocsátanak az anyagokra, a katalizátor hathatós segítségével a szén-dioxidban a szénatomok elválnak az oxigénmolekuláktól, és a hidrogénrészecskékhez csapódnak. A kölcsönhatás következtében a repülőgép-üzemanyagot alkotó szén-hidrogének keletkeznek.

Az oxfordi projekt keretében a kutatók acélreaktorokban hajtották végre a kísérleteiket, és egyelőre csak pár grammot hoztak létre a hajtóanyagból, de a léptéket várhatóan sok-sok nagyságrenddel meg tudják majd növelni.
Az elképzelések szerint az újonnan kifejlesztett eljárást használó üzemanyaggyárakat cement- vagy acélüzemek, illetve szén-tüzelésű erőművek mellé lehetne telepíteni – az egységek ezekből a létesítményekből szívnák magukba a melléktermékként keletkező szén-dioxidot.