Rekord sebességű mágnesvasutat villantott Kína
Az állami tulajdonú, CRRC nevű vállalat által legyártott vonat elméletileg akár a 600 kilométer per órás tempót is képes kicsikarni magából.

A helyi kormány nemes egyszerűséggel csak mint az elérhető leggyorsabb szárazföldi közlekedési szolgáltatásként hivatkozik a járműre.

Első ízben július 20-án, Csingtaóban ismerkedhetett meg az új maglev-rendszerrel a nagyközönség. A várakozási időt is beleszámítva a Peking és Sanghaj közötti, valamivel több mint 1200 kilométeres utat állítólag három és fél óra alatt teheti majd meg a szerelvény. Ezt a távolságot repülővel jelenleg nagyjából kettő, autóval pedig tizenkettő óra alatt lehet teljesíteni.

A kínai Global Times szerint az új vonat örvényfékrendszere az eddigi megoldásoknál lényegesen hatékonyabb. Míg a jelenleg is üzemelő sanghaji mágnesvasútnak 16 kilométert kell megtennie a teljes lefékezéshez, a friss jövevény már „csupán” 10 kilométer alatt is végre tudja hajtani a manővert.

A mozdonyok mögé fogott kocsik száma kettő és tíz között ingadozhat, és a vagonok egyenként legfeljebb 100 utas befogadására alkalmasak.

Bár egyelőre nem világos, hogy először pontosan hol állnak majd szolgálatba a vasparipák, a CRRC exporttevékenysége alapján a világon számos különböző helyszín szóba jöhet a debütálásukhoz.