Innováció Vuhanból
A Vuhani Egyetem mérnökei létrehoztak egy sugárhajtóművet, amely sűrített levegő és elektromos áram segítségével tudja levegőben tartani a repülőgépeket.

(Amikor nincs koronavírus-járvány,) globális szinten az üvegházhatású gázok kibocsátásából nem elhanyagolható mértékben a légi közlekedés is kiveszi a részét. A világ kutatói évek óta vadásznak olyan technológiákra, amelyekkel a repülők szénlábnyomát radikálisan csökkenteni lehet.

A Vuhani Egyetem mérnökei nemrég kifejlesztettek egy új típusú sugárhajtóművet, amellyel ez a cél valamikor talán megvalósítható lesz.

A szerkezet prototípusa a saját maga által összesűrített majd pedig mikrohullámokkal ionizált levegőből plazmát hoz létre, és ezzel az elektromossággal módfelett átjárt anyaggal hajtja magát előre.

Forrás: Jau Tang és Jun Li

A NASA bizonyos plazmával üzemeltetett sugárhajtóműveket a műholdjainak űrbéli mozgatásához már eddig is alkalmazott, ám ezek nem elég erősek ahhoz, hogy a Föld légkörén belül közlekedő légi járműveket elbírják.

A kínai tudósok azt állítják, hogy a technológiájuk hamarosan az atmoszférában közlekedő repülők meghajtására is alkalmas lesz. A kutatók szerint mindamellett a rendszer további tökéletesítésére még szükség lesz ahhoz, hogy egy szabványos méretű hajtóművet is hatékonyan üzemeltetni lehessen vele.