Önvezető járművek: sarkalatos problémát oldhattak meg
Az autonóm technológiát fejlesztő mérnökök régóta törik a fejüket, hogy miként birkózhatnak meg az épületsarkok okozta nehézségekkel.

Az MIT kutatói új trükkel segítenék elő az önvezető autók biztonságosabb közlekedését.

Az épületsarkok ősi mumusai az autonóm technológiának, mivel nehéz kideríteni, hogy milyen veszélyek lapulnak meg mögöttük. Már eddig is rengeteg kísérlet folyt a sarkok mögé betekintést nyújtó rendszerek kifejlesztésére. Már maga az MIT is bemutatott egy, a tárgyakról visszaverődő fényből háromdimenziós modelleket alkotó módszert, de ehhez lézerrel és egyéb hardverrel felszerelt különleges kamerákat kellett alkalmazni, amelyek sokkal drágábbá tették volna az autókat.

Lézeres szkennerek vagy röntgen technológia helyett az új megoldás egy nagyon meghatározott területre, jelesül az épület egymásra merőleges oldalai és a talaj közötti találkozási pontra koncentráló videokamerát használ. Az MIT szerint a kamera egy sor képkockát rögzít, amelyeket a jármű még mozgás közben is intelligensen fel tud dolgozni, és az árnyékok detektálásán, illetve a fényviszonyok változásának nyomon követésén túl a felvételekből beszerezhető információkból még a sarok túloldalán érkező objektumok helyzetét és sebességét is meg tudja határozni.


A rendszer így elegendő időt biztosít az önvezető járműnek, hogy szükség esetén lelassítson, vagy megálljon.

A tesztek alatt a kameraalapú rendszer több mint fél másodpercet vert a gyakrabban használt, lézer alapú LiDAR hardverre.

Bár az eredmények biztatóak, tudni kell, hogy a találmányt a kutatók parkolóházakban, illetve – kerekesszékekkel – különböző folyosókon tesztelték, vagyis még sokat kell várni, amíg már valós körülmények között is alkalmazni lehet majd.