Okosszemüveg a raktárkezelésben
A budapesti Arteries Studio 2015-ben jelent meg az Egyesült Államokban a dolgok internetjére épülő és ipar 4.0-s megoldások beszállítójaként, ahol többek között a logisztika területén alkalmazza a Google Glasst a kiterjesztett valósággal támogatott munkaszervezés eszközeként. 

Android- és iOS-alapú okostelefon-alkalmazással is kiegészítette az Arteries az okosszemüveg tudását, így a megoldással kiváltotta az ügyfél logisztikai folyamataiban korábban használt, nagy és nehéz, vonalkódolvasós PDA-kat. A mesterséges intelligenciával integrált okostelefon felismeri a termékeket és más objektumokat, beltéri navigációs és lokalizációs rendszerrel kialakított kapcsolatán keresztül pedig a dolgozók fizikai terhelését, az általuk megtett lépések számát is segít optimalizálni. Az Arteries szoftvere ehhez ajánlásokat ad a termékelhelyezésre, az útvonalak kijelölésére, a műveletek sorrendjére nézve, automatizált és intelligens szerepkör- és feladatkiosztással teszi hatékonyabbá az üzem működését. A megoldás nagymértékben javította a logisztikai központok termelékenységét, a munkavállalók változatlan vagy kisebb fizikai terhelése mellett.

Google Glass és okostelefon az Arteries intelligens, logisztikai munkaszervező megoldásában

Gépi látást szolgáló algoritmusaikkal az Arteries szoftverei a képi információkat villámgyorsan elemezik, így minőségbiztosítási feladatok ellátására is alkalmasak, vagy egy integrált e-learning-rendszerrel a munkájukban elakadt dolgozókat segíthetik. Az adott problémához és témához illeszkedő oktatóvideók ugyanis pillanatok alatt behívhatók az okosszemüvegre vagy okostelefonra, és a videókban többek között szöveges keresés is lehetséges.

Saját fejlesztésű a kommunikációs modul is, amelyen keresztül a munkavállalók hang-, videó- vagy szövegalapú, online kapcsolatba léphetnek kollégáikkal, és az egyeztetésbe egyszerre több személyt is bevonhatnak. Külső szolgáltatók rendszereitől eltérően az Arteries megoldása helyben archiválja a teljes kommunikációt, a videókat szöveggé alakítva tárolja, így minden kimondott szó és átküldött bit elemezhető. Big data technológiákkal a cég hatékony metakeresőt fejlesztett, és tematikus klaszterizációt valósított meg az összegyűjtött adatokon. A menedzsment így hasznos riportokat kaphat az előforduló problémákról, beszédtémákról, visszatérő kulcskifejezésekről.

A munka hatékonyságát az Arteries a számítógépes játékok világát idéző, gamification-megoldásokkal is növeli. Rendszeres csapatversenyek indíthatók a dolgozók között, amelyekben a rendszer által sorsolással felállított csapatok a munkájuk minőségével és hatékonyságával gyűjtenek pontokat értékes bónuszokért.

A cég

Az Arteries Studio Kft. mintegy 5 éve indult, az első 4 évben folyamatosan megduplázva árbevételét és termelékenységét, mára egy 30 fős, kreatív fejlesztő céggé nőtt, amely itthon és külföldön a legnagyobb szervezeteknek is szállít kiterjesztett valóságra, mesterséges intelligenciára, adatelemzésre és okoseszközökre, felhőalapú és mobiltechnológiákra épülő, a meglévő rendszerekkel integrálható, folyamatirányító megoldásokat.

Ismertebb ügyfelei közé tartozik a T-Mobile, az Unilever, a KPMG, a BKK, az RTL Klub, a Gránit Bank, a Budapest Airport, a NATO és a Boehringer Ingelheim.

Az Arteriesben nemrég tulajdonrészt vásárolt a több száz főt foglalkoztató, globális piaci jelenléttel bíró Qualysoft Zrt.