Népes konzorcium épít holdjárót a NASA számára
A Northrop Grumman egy négy vállalattal együttműködésben kifejlesztett emberszállító roverrel szeretné megörvendeztetni az amerikai űrügynökséget.

Az AVL-lel, az Intuitive Machines-szel, a Lunar Outposttal és a Michelinnel kötött egy emberek szállítására szolgáló holdjáró (Lunar Terrain Vehicle avagy LTV) megtervezésére és összeszerelésére megállapodást a Northrop Grumman. A jármű rendeltetése az lesz, hogy a NASA Artemis projektje keretében megkönnyítse az asztronauták holdfelszíni közlekedését.

A számos vállalat együttműködésével megépítendő LTV az Apolló-programban résztvevő elődjeinél alighanem jóval rátermettebb lesz, illetve hosszabb élettartammal büszkélkedhet majd náluk. Egyik legfontosabb tulajdonságaként az ígéretek szerint a Holdon a gyakran akár -162 Celsius-fokig lesüllyedő hőmérsékletekkel is képes lesz megbirkózni.

A partnerség ugyanakkor még nagyon korai szakaszában jár, így az LTV egyelőre nem több puszta koncepciónál.

Annyi mindenesetre kétségtelenül elmondható, hogy a projekt résztvevőit a kritikus szakterületek legjártasabb piaci szereplői közül választották ki.

Míg például az AVL az elektromos meghajtási technológia kidolgozásáért lesz a felelős, az Intuitive Machines a rover Holdra szállításához a leszállórendszerekkel kapcsolatos szaktudásával igyekszik majd hozzájárulni a projekt sikeréhez. A Michelin feladata a Holdon fellelhető mostoha körülményeknek ellenálló, levegőmentes gumiabroncs kifejlesztése lesz, ami valószínűleg nem okoz majd problémát, hiszen az elmúlt években ezen a területen is értékes rutinra tett szert a vállalat.

Az ipari partnereken túl az Apollo egykori űrhajósai, jelesül Dr. Harrison (Jack) Schmitt és Charles Duke a Holdon való vezetés során szerzett tapasztalataik megosztásával remélhetőleg szintén hozzájárulnak majd a vállalkozás sikeréhez.