Az orosz hadiipar hibrid teherszállító repülőn dolgozik
PAK TA a neve annak az orosz Hadiipari Bizottság által kitalált teherszállító repülőgépnek, amelyet az ötletgazdák hibrid elektromos motorral szeretnének szuperszonikus sebességre bírni.

A tervezett légi jármű célja, hogy a Föld körül minél gyorsabb csapatmozgásokat (gyalogság, tankok) tegyen lehetővé az orosz hadsereg számára. Az orosz hadvezetés már 2024-re bevethetővé tenné a robosztus szállítóeszközt.

A repülőgépnek elméletileg legalább hét (egyelőre még ugyancsak fejlesztési szakaszban lévő) jövőbeli tank elszállítására kell majd képesnek lennie. A hadvezetés reményei szerint a PAK TA a „fuvart” több mint 1200 mérföld (1931 kilométer) per órás sebességgel és maximum 4000 mérföldes (6437 kilométeres) távolságra tudná teljesíteni. Az említett sebesség elérése egyelőre meglehetősen nehéz feladatnak tűnik, hiszen az amerikaiak legnagyobb katonai szállító repülőgépe, a C-5M Super Galaxy is „csupán” legfeljebb 518 mérföld (833 kilométer) per órával képes hasítani.

Tovább nehezíti az orosz teherszállító jármű megvalósítását, hogy tervezői hibrid elektromos repülőgépnek szánják. Az ilyen légi járművek ma még ritkák, és a luxuskategóriában, illetve a NASA-nál is jobbára csupán koncepcióként léteznek. Bár a teljes mértékben árammal működő repülőgépek megalkotása lehetséges, nehezen elképzelhető, hogy a következő évtizedben bármelyik hadsereg is szolgálatba állítana egy nagyrészt elektromos elven működő, hangsebesség fölötti iramban szárnyaló repülőgépet.