Ami a küldetést illeti, az SN8 kódjelű modellt a gyártó három Raptor hajtóműve szakította el a talajtól. A cél a 12 000 méteres magasság elérése volt, nem világos azonban, hogy eddig szintig a Starship aktuális típusa képes-volt e felemelkedni.
Ettől függetlenül az utazás „csúcspontján” az űrhajó a terveknek megfelelően több mint 90 fokkal hátrahanyatlott, majd pedig szabadesésbe kezdett. Zuhanás közben a fékszárnyak tartották az előre kijelölt pályán a gépet.
Az SN8-éhoz fogható méretű járművel idáig még soha nem hajtottak végre hasonló manővert. Újfent begyújtott rakétái segítségével a megfelelő pillanatban az űrhajó később ismét felszegte az orrát, és függőleges helyzetben kezdte meg a landolási műveletet.
A repülési teszt ezen része nem egészen a tervek szerint alakult; a gép túl nagy elánnal érte el a talajt, és így felrobbant.
A malőr ellenére Elon Musk – ezúttal a SpaceX vezérigazgatójának szerepében – az akciót sikeresnek minősítette. A fékszárnyak precízen működtek, illetve a szükséges adatokat állítólag így is sikerült beszerezni. A küldetésben senki nem sérült meg, mivel ember nem tartózkodott az SN8 fedélzetén.