Kiderült, ki építheti meg a NASA holdjáróit
A Lockheed Martint és a General Motorst bízta meg emberek szállítására rendeltetett, elektromos meghajtású és autonóm közlekedésre is alkalmas holdroverek kifejlesztésével az amerikai űrügynökség.

A NASA több magáncég segítségét is igénybe veszi, hogy 1972 után ismét embert léptessen a Holdra.

A leszállóegység megépítése például a SpaceX feladata lesz, és a holdjárók kifejlesztésével szintén piaci szereplőket bízott meg hivatal.

E szárazföldi járművek megtervezése egész konkrétan a General Motors és a Lockheed Martin feladata lesz. Az átfogó cél az, hogy az űrhajósok minden eddiginél hosszabb utat tudjanak megtenni a Holdon. Ez azért jelentős kihívás mert a bolygó sziklás felszíne egyebek mellett becsapódási kráterektől és kiégett vulkánoktól is hemzseg.

A NASA szerződésében az elektromos meghajtás és az autonóm közlekedésre való képesség egyaránt szigorú követelmény.

A General Motors megerősítette, hogy a modulonként 24 cellát tartalmazó, Ultium nevű akkumulátorrendszerének know-howja, és az önvezető technológia területén szerzett tapasztalatai birtokában eleget tud tenni az elvárásoknak.

Az óriáscég számára az űripar már egyébként sem idegen terület, hiszen az Apollo-program végrehajtásában egyszer már hathatósan együttműködött az űrügynökséggel, amikor is például a 15-ös, 16-os és 17-es számú missziókban résztvevő Lunar Roving Vehicle kifejlesztésében is hathatós segítséget nyújtott.

A Lockheed Martin bevonását nagy részt az indokolja, hogy a vállalat korábban már számos űrjárművet – például az Orion legénységi kapszulát – legyártott a NASA számára, vagyis a szervezettel egy jó ideje már szintén gyümölcsöző szakmai kapcsolatokat ápol.