Innovatív kiterjesztettvalóság-technikára hajt a Volvo
A kiterjesztett valóság koncepcióját rendhagyó megoldással alkalmazó szem elé vetített kijelzőt integrálna kocsijai szélvédőjébe a Volvo.

A korábbi megoldásoknál megbízhatóbb szem elé vetített kijelzőt (heads-up display, avagy HUD) terítene járműveinek szélvédőire a Volvo. Céljainak eléréséhez egy Spectralics nevű, izraeli startup segítségét veszi igénybe az autógyártó.

A szélvédőre „borított” HUD technológiája egy jó ideje már a Volvónál sem számít újdonságnak, az új projekt azonban még hatékonyabbá és biztonságosabbá teheti a módszert.

A Spectralics a műszerfalba telepített és például méretbeli korlátokkal rendelkező projektor helyett egy, az ablakot teljes egészében lefedő fólia kifejlesztésén dolgozik.

Forrás:Volvo

(Ha sikerül tökéletesre csiszolni,) az AR-fólia a szélvédő bármely pontján meg tudja majd jeleníteni a szükséges információkat és grafikákat, és például különböző kamerák bevetésével a releváns utcatáblák, akadályok és utak vizuális kiemelésére is képes lesz.

Bármennyire is ígéretes az elgondolás, fontos megjegyezni, hogy a startupok világában továbbra is farkastörvények uralkodnak, szóval koránt sem biztos, hogy a Spectralics találmánya valaha is eljut a gyártási szakaszig. Ha ez mégis megvalósul, az újítás a közúti közlekedésben akár jelentős szemléletváltáshoz is vezethet.