hirdetés
hirdetés

Elektromobilitás

Harmadával nagyobb hatótáv vertikális akkumulátorral

Egy Page-Roberts nevű startup kitalálta, miként lehet pusztán az akkumulátor „testhelyzetének” megváltoztatásával radikálisan növelni az elektromos járművek hatótávolságát.

hirdetés

Az új kialakítás szakít a „gördeszkadizájnnal”, amelyen belül az akkumulátorcsomag az utastér padlója alatt helyezkedik el. Az új koncepcióban az elemet a gyártó vertikális pozícióban beékeli az üléssorok közé. Ez utóbbi elrendezésnek állítólag számos előnye van.

Az utastérben felállított, függőleges akkumulátorral a kocsi magassága csökkenthető, aminek elsősorban aerodinamikai szempontból van meghatározó jelentősége. Ezzel együtt a speciális konstrukcióval a jármű tömegéből, tengelytávolságából és strukturális komplexitásából is le lehet valamennyit faragni.

Forrás: Page-Roberts

Egyeseknek szúrhatja a szemét, hogy az energiahatékonyabbnak mondott elrendezéshez a hátsó üléseket 180 fokkal el kell forgatni. Való igaz, ez a kialakítás a sofőr és az utasok között megnehezíti a kommunikációt, ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy utasbiztonsági szempontból elméletileg akár még előnyös is lehet.

Az innovatív megoldással ugyanolyan terjedelmű erőtelep mellett a hatósugár állítólag 30 százalékkal megfejelhető, illetve ugyanakkora hatótávolsághoz egy jóval kisebb elem is elegendő energiát szolgáltathat.

A gyártási költséget a formabontó elrendezéssel a Page-Roberts szerint akár 36 százalékkal is lejjebb lehetne szorítani.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: The Engineer)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés