Felszállt az első kereskedelmi célú elektromos repülő
Az eBeaverrel végrehajtott, tíz percig tartó „szárnypróbálgatás” zökkenőmentes földetéréssel zárult.

Egy 1946-ban tervezett, átkalapált DCH-2 Beaver lehet a világ első kereskedelmi célú elektromos repülőgépe. A jármű tesztrepülése mindenesetre sikeres volt. A vancouveri székhelyű Harbour Air légitársaság gépe a kanadai Brit Columbia tartomány Richmond nevű városa fölött, egy tíz perces kirándulás során tett tanúbizonyságot rátermettségéről.

A villamosításon átesett, és így eBeavernek is becézett „szárnyas” 750 lóerős elektromos motorját egy Magnix nevű cég állítja elő.


Ugyan még ritka madárnak számítanak, bizonyos áram meghajtású repülők már eddig is fel-feltünedeztek a levegőben, ám ezek fizetős utasszállító szolgáltatás folytatására nem alkalmazhatóak. A Harbour Air kötelékében jelenleg 14 darab, hatszemélyes DHC-2 Beaver robotol – e járművek közül sok Pratt & Whitney PT-6A turbinás hajtóművel van felszerelve, amelyek óránként körülbelül 300 dollár (jelenleg kb. 90 000 Ft) értékű sugárhajtómű-kerozint égetnek el.

Az eBeaverbe telepített akkumulátorokkal egy 100 mérföldes (kb. 160 kilométeres) fuvar költsége 10 és 20 dollár (3000-6000 Ft) között mozog.

Az elektromos repülők használatának kisebb hátulütője, hogy a lítium-ion-akkumulátoraik energiasűrűsége kevesebb mint 5 százaléka a sugárhajtómű-üzemanyagénak, és így egy feltöltéssel meglehetősen kicsi a hatótávolságuk.

Az eBeaverből egyszerre kipréselhető 100 mérföldes térköz az egymáshoz közel eső városok közötti elszökdécselgetéshez mindazonáltal tökéletesen elegendő.