Bevételeinek túlnyomó részét gázüzemű autók eladásából származtató piaci szereplőként a cégóriás mondott kötelezettségvállalása meglehetősen ambiciózus.
A GM esetében a túlélés záloga az elektromos járművek gyártásának rohamos felfuttatása lehet.
Amint arra Mary Barra, a GM vezérigazgatója is rámutatott, a vállalat célja, hogy 2040-ig szénsemlegessé váljon. Tekintettel arra, hogy a cég emissziójának 75 százaléka járműveinek kipufogócsöveiből származik, a gázüzemű autók forgalmazásának megszüntetése a törekvés megvalósításának ésszerű kiindulópontja lehet.

„A General Motors azt tervezi, hogy 2040-re szén-dioxid-semleges lesz, ami azt jelenti, hogy az elkövetkező húsz évben az összes legyártott járművet beleértve minden termékünket, illetve a teljes globális tevékenységünket kibocsátásmentessé kívánjuk tenni." – fogalmazott Barra a LinkedIn-en.
A GM döntése azért is különösen fontos, mert az USA-ban állami szinten már a legtöbb kormány kitűzte a gázüzemű autók értékesítésének leállítására vonatkozó határidőt. Az, hogy a megtisztulásra most éppen az autóipar egyik legmeghatározóbb szereplője tett fogadalmat, a közlekedés kizöldülésének még világszinten is jelentős lendületet adhat.