Rengeteg digitális kiegészítő és kütyü mellett a CES kiállítótereiben lassan az autók veszik át az uralmat. Szinte minden autógyártó jelen van a CES-en és bemutatnak mindent, ami autonóm, repül, elektromos, vagy csak elképesztő technológiával, kijelzőkkel, hangszórókkal van megrakodva.
A Tesla riválisa
Két évvel ezelőtt a CES-en mutatta be a Byton első autóját, az M-Byte modellt. Idén visszatérnek új autójukkal, amely 45 ezer dolláros áron a jövő évtől elérhető. A Byton kínai, japán és dél-koreai nagytőkések befektetéseiből fejlesztő és főként európai szellemi tőkét felhasználó autógyártó, amely az EV-ipar legfontosabb szereplőjévé válhat. Ennek megfelelően grandiózus bemutatót tartottak a 2020-as CES megnyitója előtt. A Byton úgy néz ki, mint egy városi terepjáró, valamivel kisebb, mint a Tesla Model Y és nagyobb a Model X-nél. A jármű legfontosabb különlegessége a hatalmas, 48 colos hajlított kijelző, amit egy tablet egészít ki a kormánykerék közepén, valamint egy 8 colos érintésérzékeny felület a két első ülés között. Az autó kétféle akkumulátorral kapható majd, a kisebbik 72, a nagyobb akku 95 kWh-s. A gyors tölthetőségre is gondoltak, a maximális DC töltés 150 kW teljesítményű és 22 kW AC fedélzeti töltőt is építenek az autóba. Érdekesség, hogy az autó első ülései kis mértékben egymás felé fordíthatók. A 4,8 méteres családi autó főleg az infotaiment megoldásaival fog kitűnni a hasonló járművek sorából, az első ülések előtti hatalmas, hajlított kijelzővel, a gesztus- és hangvezérléssel, valamint a hármas szintű önvezető rendszerrel.
Lightyear One
Ennek a holland elektromos autónak a teljes tetővonala napelemből van, még hátsó ablaka sincs, természetes fény csak a szélvédő és az oldalsó ablakok felől érkezik. Az akkumulátorról – gyártó, méret – nincsenek információk, viszont az autó hatótávját 725 kilométerre lőtte be a gyártó. A napfény pedig optimális esetben 50-65 kilométerre elegendő extra hatótávot biztosít. Az alig 1300 kilogrammos autó tetején és motorháztetején is elhelyeztek napelemeket. Az akkumulátorokat a padlóba építették, az összekerék meghajtású autó elejébe és hátuljába is elhelyeztek egy-egy motort. A forgalmazás várhatóan 2021-ben indul, elsőként Európában, foglalni már most is lehet.
Autonom Audi AI:ME
Ez lesz az Audi elektromos kisautója, ugyanarra a MEB alvázra felhúzva, amelyre a Volkswagen ID.3 és a Seat El Born is fel lett építve. Az AI:ME egy 65 kWh kapacitású akkumulátorcsomagból és egy hátsó tengelyen elhelyezett 170 lóerős elektromos motorból áll. A jármű érdekessége, hogy a hátsó ajtók ellenkező irányba nyílnak és nincs B oszlopa sem. Küllemében emlékeztet a régi A2-es Audira, a megemelt formára az akkumulátor padlóba építése miatt volt szükség, amitől alacsonyabb az autó tömegközéppontja és stabilabb a kanyarokban. Az Audi tanulmányautója nem tudni, mikor valósul meg, de a beltér technológiáját más modelleknél is tervezik bevezetni.
AI:ME-nek négyes szintű önvezető képessége, visszahúzható kormánykereke és egy 3D-s, vegyes valóságot alkalmazó kijelzője van – melyet a Samsunggal közösen fejlesztettek –, és úgy mutatja a képeket a sofőrnek, mintha a szélvédőn túl, 10-70 méteres távolságban lennének, így ez a kevert valóság kevésbé fárasztja a szemet. A cég Intelligent Experience névre keresztelt navigációs rendszerét is bemutatták, amelybe mesterséges intelligencia került. A rendszer például elmenti a sofőr többször látogatott célállomásait, majd a dátummal, időponttal és forgalmi állapottal összevetve a lehető legjobb útvonalat kínálja. Az Audi szerint ez a rendszer a jövőben arra is képes lesz, hogy megtanulja az autó, a felhasználó által kedvelt beállításokat – az ülés helyzetétől a zenéken át a hőmérsékletig –, és magától beállítja azokat induláskor.
Óriási technológiai újításnak számít az autóban elhelyezett szemkövető technológia, amely lehetővé teszi, hogy pillantással lépkedjünk az autó menüjében: pár másodpercig nézni kell a kiválasztott ikont és az automatikusan aktiválódik. Ezt a technológiát a gyártó más sorozatgyártott járműveibe is beépíti a jövőben. Az Audi 2017 óta több elektromos tanulmányautóval is kijött, az AI:CON a hosszú utakra, az AI:RACE a sportos stílus kedvelőinek, míg az AI:TRAIL a terepes irányzatnak kedvez, ez a most bemutatott AI:ME pedig egy városi kis cirkáló.
Távolabb a valóságtól
A Hyundai repülő elektromos autó koncepcióját mutatta be a CES-en. Az Überrel együttműködve, olyan közlekedési megoldást fejlesztenek, amelyek megoldják a nagyvárosok közúti zsúfoltságát. Szerintük nem elég, ha egy város okos, a közlekedésének is annak kell lenni. A városok struktúrális átalakítása nélkül is lehet megoldást találni a zsúfoltságra, a dugókra, a lég- és zajszennyezésre, méghozzá, ha egyesítik a közúti- és a légiközlekedést, például repülő taxikkal. A Hyundai koncepciója, egy S-A1 névvel illetett repülő autó, amelyet a CES-en mutatták be, 290 kilométeres sebességre képes óránként, 300 és 600 méteres magassági zónában, 100 kilométeres hatótávolsággal. A gép az akkumulátorait hét perc alatt tölti fel, felszálláskor helikopter szerűen emelkedik, forgórotorok segítségével hasít a levegőben. Jelen elképzelés szerint kezdetben pilóták vezetik a légitaxikat, de néhány éven belül szeretnék megvalósítani a teljesen autonóm, pilóta nélküli működést.
Avatár Mercedes
A Mercedes-Benz bemutatta az „Avatár” film ihlette új koncepcióautót a CES 2020 kiállításon. Az új Vision AVTR elképzelés valóban futurisztikus és jóval túlmutat az e világi járműveken. A forradalmi innovációt James Cameron epikus filmje ihlette és az "éteri szépség" – ahogy a bemutatón elhangzott – célja egy ökológiailag megfelelő mobilitási eszköz létrehozása.
Az uszonyokkal díszített formatervezésnek köszönhetően egy futurisztikus álomhajónak tűnik az új Merci. Akárcsak a filmben, a Mercedes-Benz elképzelése szerint az autónak úgy kellene viselkednie, mint egy „élő organizmusnak”, amely kapcsolatba lép a vezetőjével és lehetővé teszi számára, hogy érzékelje az őket körülvevő világot. Az AVTR hátsó részét 33 uszony borítja, melyeket a Mercedes bionikus szárnyaknak nevez. Ezek a szárnyak felhasználhatók az autón kívüli emberekkel és járművekkel való kommunikációra.
A Vision ATVR 110 kW/h akkumulátora speciális szerves folyadékcellákból áll, amely mentes a Föld ritka anyagaitól, mint a lítium. Ez lehetővé teszi, hogy 470 lóerővel rendelkezzen és 700 kilométer távolságot megtegyen egy töltéssel.