Belekóstol az origamizásba a Boeing
Az amerikai repülőgyártó a szárnyak végeinek behajthatóságával teszi legújabb gigantikus gépeit a hagyományos légi kikötőkkel is kompatibilissé.

Előreláthatólag 2023-ban megkezdi 777X-s típusú gépmadarainak leszállítását a Boeing. Debütálásukkor a legendás, szélestörzsű 777-esek utódai lesznek a létező legnagyobb utasszállító repülőgépek. Az új, várva várt modellre mostanáig nem kisebb légi társaságok, mint az All Nippon Airways, a British Airways, a Cathay Pacific, az Emirates, az Etihad Airways, a Lufthansa, a Qatar Airways és a Singapore Airlines adtak le megrendeléseket.

A 777X legszembeötlőbb jellegzetessége, hogy szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült szárnyainak vége behajtható. Mind erre azért van szükség, mert példátlan méretei miatt a gép teljesen kibontakoztatott formában már nem igazán tud elboldogulni a szokványos repülőtereken.

Boeing 777X (Forrás: Boeing Video)

Éppen ezért, bár az új jövevény maximális szárnyfesztávolsága 71,75 méter, egy speciális hajtogató mechanizmus aktiválásával a repülő ezt a distanciát 64,82 méterre le tudja rövidíteni, és így a hagyományos légi kikötők gurulóútjain már biztonságosan el tud manőverezni.

A 777X a rekordméretű szárnyait csak a repülések végrehajtása folyamán fogja maradéktalanul kiteríteni. A megnövekedett fesztávolságnak, illetve egyéb kialakításbeli és technológiai módosításoknak köszönhetően a gép által útközben elégetett üzemanyag és a kibocsátott szén-dioxid mennyisége állítólag akár 10 százalékkal is csökkenthető lesz.