Automatikus mozgásszabályozó rendszer járművekhez
A műegyetemi kutatók szabadalma az autonóm járművek számára szolgáltat zárt hurkú megoldást.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen (BME) létrehozott Autonóm Rendszerek Nemzeti Laboratórium munkatársai a stabilitási határon túl is a mozgás szabályozására képes rendszert fejlesztettek. Ezzel az ABS- és az ESP-rendszerek hatékonyságát is felülmúló szabályozási megoldás jöhet létre, ami vészhelyzetben életmentő megoldás lehet.

ARNL

Az Autonóm Rendszerek Nemzeti Laboratórium (ARNL) konzorcium-vezető intézménye a Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet (SZTAKI), tagintézményei a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) és a Széchenyi István Egyetem (SZIE).

Fő célkitűzésük a közúti és a légi járművek, valamint a mobil robotok nyújtotta mobilitással kapcsolatos kutatási, és az ilyen rendszerek funkcionális és kooperatív működését demonstráló fejlesztési feladatok megoldása, továbbá a szükséges kutatási, fejlesztési, valamint innovációs tevékenységek összehangolása.

A szabadalommal a BME az elitegyetemekhez csatlakozott a kutatási projekt színvonalával, hasonló áttörést eddig csak a Stanford Universityn és a Massachusetts Institute of Technology (MIT) laboratóriumaiban értek el.
Az ilyen technológiai újításokra az önvezető autókkal kapcsolatos kutatások felgyorsulása miatt a jövőben még nagyobb szükség lesz. A jövő mobilitásának biztonsága ugyanis az automatizmusok kezében van. 

 BME indulásként 4 fő kutatási irányt határozott meg az Autonóm Rendszerek NL keretében. Ezek a rendszerintegrációs kutatások; az adattudományi és adatkommunikációval kapcsolatos vizsgálatok; az irányításelméleti kutatások; valamint a tesztelési és validációs elemzések.  Utóbbiak fizikailag a ZalaZONE tesztpályán valósulnak meg (pl. modellezések, szimulációk, drónkutatások, tesztelés és validáció kutatási csoport formájában).