Az új rendszer alapját olyan napelemes autók képezik, amelyek a fotovoltaikus energiát 54 kilowattórás akkumulátoraik közvetítésével akár az elektromos hálózatba vagy egy másik árammal hajtott járműbe is be tudják fecskendezni.
Hollandia negyedik legnagyobb városa egy Sono Motors nevű, napelemesautó-gyártó, müncheni startuppal, egy utazásmegosztó szolgáltatást kínáló, We Drive Solar elnevezésű céggel és a Hyundai-jal közösen tervezi kialakítani a rendszert.
Az újkeletű ökoszisztémában a Sono Motors 100 Sion típusú kocsija igény szerint a lakosság áramellátásában részt vállaló kicsiny erőműként is funkcionálhat majd. Együttesen az autók Utrecht városa számára akár 1,1 megawatt teljesítmény leadására is képesek lesznek.
A Sono Motors állítása szerint egy két futballpályányi napelempark például nagyjából ugyanekkora munkaintenzitással dolgozik.
A Sionok a We Drive Solar járműparkjának részeként teljesítenek majd szolgálatot, és ugyanez az állomány 2022-ig 150 darab, kétirányú töltésre alkalmas Hyundai Ioniq 5-tel is gyarapodni fog.
Utrecht elsősorban az elektromos hálózat instabilitását kívánja csökkenteni a rendszer bevezetésével, és a helyi önkormányzat első körben 500 bidirekcionális töltőpontot tervez létesíteni a településen.