A fékszárny nélküli repülők korába lép(he)tünk
A mozgó alkatrészek számának csökkentése olcsóbbá, könnyebbé és megbízhatóbá teheti a járműveket.

A Manchesteri Egyetem kutatói és egy BAE Systems nevű vállalat mérnökei a légiközlekedési ágazatban először tesztelt két „fékszárnymentes” vezérlő technológiát a maguk Magma elnevezésű, pilóta nélküli légi közlekedési eszközén (tulajdonképpen drónján).

Az előbbi a repülőgép-hajtóműből származó és a szárnyak kimenő élén szuperszonikus sebességgel távozó levegővel, a második pedig a kipufogógáz sugarára eresztett, eltérítő hatású fúvott levegővel segít irányítás alatt tartani a járművet.

A fúvott levegővel kormányzott repülők olcsóbbak, könnyebbek, illetve megbízhatóbbak lehetnek, mivel a fékszárny elhagyása miatt kevesebb mozgó alkatrésszel rendelkeznek, és így kisebb az esély a meghibásodásukra. Ezek a technológiák ráadásul a járművek lopakodóképességét is javítják, mivel a kevesebb rés és él miatt a radarok is nehezebben tudják észrevenni őket.