hirdetés

Háttérbeszélgetés Lukas Juranekkel, a Vitesco Technologies Hungary Kft. ügyvezető igazgatójával

Új megoldásokat követel a mostani időszak

Különleges időkben kezdte meg működését a Vitesco Technologies debreceni gyára, hiszen a cég jelenleg a spin-off folyamatát éli meg, vagyis leválik a Continental Csoportról és önálló vállalatként működik tovább, amely egyértelműen a villamosításra és az e-mobilitásra fog összpontosítani. Mindezt ráadásul komolyan érintik a koronavírus járvány és a nyomában érkező gazdasági problémák is, amik új kihívásokat teremtettek az autóiparban.

hirdetés

Újfajta lehetőségeket, egyben új feladatokat hozott az elmúlt időszak a járműgyártásban és így a Vitesco Technologies életében is, amelyek érintik a technológiai cég debreceni üzemének mindennapjait is. A koronavírus-járvány, amely egészségügyi problémából mára gazdasági válsággá vált, az autóipart is érintette világszerte – hangzott el egy keddi háttérbeszélgetésen, amelyen Lukas Juranek, a Vitesco Technologies Hungary Kft. ügyvezető igazgatója is részt vett. A cégvezető kifejtette: "az egyes vállalatok, így a Vitesco Technologies is a járvány kezdetétől a munkavállalók egészségét és életét tartotta elsődlegesnek. Szigorú higiéniai előírásokat vezetett be, és mindazokban a munkakörökben, ahol ez lehetséges volt, nagyban támogatta az otthoni munkavégzést – ezt a cég a modern számítástechnikai megoldásainak köszönhetően a járvány előtt is aktívan alkalmazta."

Az ügyvezető igazgató hozzátette: "a járványhelyzetben csak a minél nagyobb fokú átoltottság jelenthet megoldást. A Vitesco Technologies Hungary Kft. támogatja az oltás felvételében a dolgozóit, az oltás napjára fizetett órákat ad nekik." Jelenleg a cégnél a hatóságokkal egyeztetve azon dolgoznak, hogy a Vitesco Technologies debreceni telephelyén oltópontot alakítsanak ki, ahol a munkavállalók biztonságos és szervezett körülmények között megkaphatják az oltást.

A koronavírus ugyanakkor egy sor további problémát okozott. A világszerte tapasztalható termelési, logisztikai nehézségek és a járvány csillapodásával együtt járó fokozott fogyasztói igények nyersanyaghiányt és bizonyos alkatrészek akadozó ellátását eredményezték több iparágban is. Az autóipart ezek közül leginkább a félvezető-hiány érinti, amely várhatóan az év második felében tovább súlyosbodhat. A vállalat szoros együttműködésben partnereivel közösen keres megoldást az átmeneti nehézségek áthidalására. Lukas Juranek szerint az ágazat legkorábban 2022-re érheti el a járvány előtti termelési szintet.

Az eseményen szó esett az uniós klímacélokról is. Az ügyvezető igazgató kijelentette: "a környezet zöldítése egyszerre környezetvédelmi, szabályozói és versenyképességi kérdés, amelyhez minden szereplőnek alkalmazkodnia kell. A Vitesco Technologies teljes mértékben támogatja a klímavédelmi erőfeszítéseket, az autóiparban egyre terjedő elektromos és a hibrid megoldásokat. Ezért tesszük minden jármű központi elemét - a meghajtást - intelligenssé és elektromossá." Lukas Juranek hozzátette: "a Vitesco Technologies célja, hogy 2030-ra zéró legyen a cég károsanyag-kibocsátása."

Kun Zsuzsanna
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés