hirdetés
hirdetés

Autóipar

A legnagyobb hálózat épül Kínában

Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata. A prototípust Magyarországon gyártották.

hirdetés

Az ABB és a kínai Shenzhen BYD Daimler New Technology Co., Ltd. együttműködésének keretében a következő hat év során az ABB egyenáramú (DC) gyorstöltőket szállít a DENZA elektromos autókhoz. Az együttműködésnek köszönhetően Kína világviszonylatban vezető szerepre tesz szert az elektromos járművek (EV) gyorstöltése terén. A falra szerelt töltők – amelyek prototípusa Magyarországon készült – számos, a felhasználó kényelmét és biztonságát szolgáló újítással rendelkeznek majd.

Ilyen újítás lesz például az a mobiltelefon alkalmazás, amely lehetővé teszi a töltési szakok távfelügyeletét és vezérlését, plusz opcióként a töltési állapotváltozásra vonatkozó értesítések lehetőségét is. Az első szállítások 2014 derekán várhatóak. A töltési megoldás és az elektromos járművek együttes értékesítése a DENZA márkakereskedésen keresztül történik majd.

Az elektromos hajtású járművek gyártása egyike Kína hét stratégiai fontosságú, feltörekvő iparágának, ezért a városi töltőinfrastruktúra kulcsszerepet tölt majd be az elektromos járművek elfogadása és alkalmazása terén. A GBT szabvány lehetőséget nyújt a kínai vevőknek, hogy járművüket akár az otthoni, akár köztöltőállomáson tölthessék fel. A kereskedelmi DC gyorstöltés piaci bevezetésére várhatóan már a közeljövőben sor kerül Kínában.

A teljes mértékben elektromos hajtású, 200 km-t meghaladó utazásokra tervezett DENZA gépkocsi a Kínában elsőként kereskedelmi forgalomba kerülő nagy hatótávolságú elektromos hajtású autók között van. A leendő elektromos autó tulajdonosai otthon, munkahelyükön vagy a köztöltőállomásokon is feltölthetik járműveiket. A technológiai és piaci innovációknak, az országos gyorstöltési GBT szabványnak és a pozitív ösztönzőknek köszönhetően Kína elektromos járműpiaca a következő években várhatóan dinamikus fejlődésnek indul. A DENZA világpremiere az ez évi Pekingi Nemzetközi Autókiállításon lesz.

Magyarországon 2012-ben helyezték üzembe az első ultragyors töltőállomást Budapesten, a Mol Istenhegyi úti környezetbarát töltőállomásán, amely mindössze 15-30 perc alatt képes menetkészre feltölteni egy CHAdeMO csatlakozóval rendelkező elektromos autó akkumulátorát. A töltőállomáson az elektromos autó feltöltése ingyenes. 2013 első felében a világon elsőként Észtországban kezdte meg működését 165 darab, internetkapcsolattal rendelkező egyenáramú (DC) gyorstöltőből álló országos gyorstöltő-hálózat, amely az ABB technológiájának köszönhetően valósulhatott meg. Szintén tavaly, az ABB Hollandia egész területére kiterjedő, elektromos jármű gyorstöltő-állomás hálózat kiépítésére kapott megbízást. Ennek köszönhetően, a 16,7 milliós népességű országban 50 kilométerenként áll rendelkezésre majd ilyen töltőállomás.

(forrás: ABB)
hirdetés
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Nagyon szép amit a gyorstöltőről írtak. Egy szó sem hangzott el milyen gépkocsikat töltenek rajtuk. Csak nem azt a 8-10 szem 8-10
millió ft-os elektromos autót,melyez minden média lehoz ?
Pedig lenne megoldás, hogy Budapesten is több elektromos autó futkározzon az utcákon.Sajnos az illetékes szervek a reális javaslatokra még nem is válaszolnak.Még a
cspból is az folyik, hogy csökkentsük a levegő szennyezetségét, viszont a gyakorlatban semmi nem történik, csak ilyen hangzatos cikkek, mint a mostani.
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés