hirdetés
hirdetés

E-mobilitás

Hóban, fagyban is villámtöltés az e-járműveknek

Az e-járművek villámtöltése a közlekedési ökoszisztéma szerves részévé vált Davosban, a Világgazdasági Fórum éves találkozójának városában. 

hirdetés

A davosi lakosok és a Világgazdasági Fórumra érkező vendégek az innovatív fejlesztésnek számító TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) buszon utazhattak. Az ABB által Svájcban kifejlesztett, díjnyertes TOSA busz már Genf utcáin is közlekedik, és hamarosan üzembe áll a francia Nantes városában is. A jármű akkumulátorának feltöltése az utasok le- és felszállásának ideje alatt történik, és az egész művelet csupán 20 másodpercet vesz igénybe. Davosban a busz az 1-es vonalon, a turistaközpont és a kórház között közlekedik. A TOSA-technológiát most először alkalmazzák alpesi térségben. A fő célkitűzés, hogy a rendszer működését szélsőséges téli időjárási körülmények között is kipróbálják. Az ABB és projekt partnerei arra számítanak, hogy értékes, új tapasztalatokat szereznek a kísérleti projekt során.

A TOSA üzembe állása mellett a fórum résztvevőit Davosban szállító elektromos autók akkumulátorát nyolc új, ABB villámtöltő állomáson tölthették fel. A TOSA elektromos busz és a töltőállomások a gyakorlatban hatékonyan példázzák azokat a modern fenntartható közlekedési technológiákat, amelyeket világszerte egyre szélesebb körben telepítenek, mivel az e-mobilitásnak köszönhetően az autók, a buszok, a hajók és a drótkötélpályás felvonó energiahatékonyabban és alacsony környezeti hatással tudnak üzemelni.

A TOSA-technológiát most először alkalmazzák alpesi térségben (forrás: ABB)
A TOSA-technológiát most először alkalmazzák alpesi térségben (forrás: ABB)

(forrás: ABB/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés