hirdetés
hirdetés

Energetika

Könnyű, kétüléses, elektromos oktatógép

Az eFusion egy kompozitanyagból készült, alap műrepülésre képes kétüléses oktató- és sportrepülőgép, amely teljesen hazai szellemi termékként került a piacra. 

hirdetés

Mitől innovatív a termék?

Alapadatok
  • Innováció neve: eFusion elektromos repülőgép
  • Alkalmazási terület: Pilótaképzés
  • Cégnév: Magnus Aircraft Zrt. 
  • Web: http://magnusaircraft.com/

Sorozatgyártásra készülő, teljesen elektromos hajtású repülőt testesít meg. Innováció az anyaghasználat, a hajtás és a felügyeleti rendszer, a kibővített felhasználási terület és a magyar vonatkozás. Az elektromos meghajtású kétüléses repülőgép sorozatgyártása 2018-ban indulhat. A gép egy feltöltéssel jelenleg fél órát tud a levegőben eltölteni. Amellett, hogy folyamatos dolgoznak a fejlesztők a hatótávolság növelésén, már most is tompítja a korlátozott hatótávból fakadó kellemetlenségeket, hogy a gépben lévő lemerült akkumulátorcsomagokat pár perc alatt könnyen ki lehet cserélni frissen töltöttre. Ez lehetővé teszi a gyors ismételt felemelkedést a leszállás után. Az akkumulátorcsomagokból kilenc darab – egyenként 8,6 kg súlyú – alkotja a teljes rendszert. Az akkumulátorok lítiumionos, a ceruzaelem méretét alig meghaladó hengerekből áll. Hozzávetőleg 120 darab sorba kapcsolt kis akkumulátor teszi lehetővé az elektromos repülést.

Szériatartozékként egy mentőernyőrendszer is beépítésre került, amely vészhelyzet estén az egész repülőgépet képes visszahozni a földre utasaival együtt. A Magnus Aircraft célja, hogy minél nagyobb biztonságban legyenek azok, akik ezeket a repülőgépeket használják. 

Mi az innováció előnye, mely területeken alkalmazható?

Elektromos hajtását figyelembe véve kiemelkedő már ma is az üzemidő. A kétüléses, könnyűszerkezetes repülőgép kompozitanyagokból készült, súlya 410 kilogramm. Az alap pilótaképzésben, valamint a kereskedelmi pilóták vészhelyzeti képzésében találhatóak meg az elsődleges alkalmazási területei, hiszen ezeknél rendkívül kedvező, hogy az ülések egymás mellett helyezkednek el. Az eFusion ideális kiképzőgép lehet, mert a működtetésének költsége nagyságrendileg huszada a ma piacon levő ilyen gépekének. Így olcsón tanulhat vele kezdő és haladó pilóta, valamint elsajátítható a repülőgép dugóhúzóból való kiemelése is, ami életfontosságú minden pilótának. Ugyancsak a felhasználások közé tartozik a hobbi- és a sportcélú repülés.

Kompozitanyagokból készült, 120 darab sorba kapcsolt kis akkumulátor teszi lehetővé az elektromos repülést (forrás: Magnus)
Kompozitanyagokból készült, 120 darab sorba kapcsolt kis akkumulátor teszi lehetővé az elektromos repülést (forrás: Magnus)

Csapat vagy cég rövid bemutatása

A Magnus Aircraft egy sport- és oktató-repülőgépek készítésére szakosodott, 100 százalékban magyar tulajdonú kecskeméti vállalat, amely vezetőinek és munkatársainak az UL, LSA és VLA kategóriás repülőgépek, valamint a kompozit alapanyag terén szerzett több mint tízéves kutatási, fejlesztési és gyártási tapasztalatára épít. Az eFusiont, a világ első elektromos, kétüléses, oktató- és alap műrepülésre alkalmas gépét a magyarországi Siemenssel együttműködve a Magnus Aircraft készítette. Ezenkívül egy normál autóbenzinnel hajtott, Fusion 212 típusú repülőgépet gyártanak, amelyet a világ minden pontjáról keresnek.

A Magnus Aircraft saját vállalattal rendelkezik az Amerikai Egyesült Államokban, közös céggel Kínában és saját kereskedelmi képviselettel Afrikában. A jelenleg mintegy húsz főt foglalkoztató vállalat rövidesen több száz munkatársat vesz fel, hogy a nemzetközi piacokat hiánytalanul képes legyen kiszolgálni. 

(Az innováció a Top 30 Innováció 2016 című kiadványunkban jelent meg.)

(forrás: Magnus Aircraft/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
Cikk[204217] galéria
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés