hirdetés
hirdetés

Információtechnológia

Biometria a járműben

A Continental a kulcs nélküli hozzáférés irányítási és indítási rendszerét a biometria elemeivel kombinálja a biztonság és a személyreszabhatóság érdekében.

hirdetés

Az innováció

Alapadatok
  • Innováció neve: Kulcs nélküli irányítás
  • Alkalmazási terület: Járművek
  • Cégnév: Continental-csoport
  • Web: www.continental-corporation.com

A gépjárműipar egyre gyorsabban mozdul el a szoftverek és a mobilitási szolgáltatások felé. Az autóiparban rejlő digitalizációs lehetőségeket demonstrálják többek között az innovatív hozzáférési rendszerek, amelyek ma már sokkal többre képesek, mint pusztán az autóajtók kinyitása vagy a motor beindítása. A Continental a kulcs nélküli hozzáférés irányítási és indítási rendszerét (PASE, passzív indítás és nyitás) a biometria elemeivel kombinálja, ezzel magasabb szintű biztonságot és valódi személyreszabhatóságot ér el.

Mitől innovatív a termék?

Ahhoz, hogy például a motort beindíthassuk, már nem lesz elegendő, hogy a megfelelő kulcs az autón belül legyen. A sofőr csak akkor fogja tudni beindítani a motort, ha azonosította magát az ujjlenyomat-érzékelő segítségével. Ez a kétszintű azonosítási rendszer a korábbiaknál magasabb szintű védelmet nyújt a lopás ellen. A belső térben elhelyezett kamera pedig a jármű személyreszabhatóságát helyezi újabb, magasabb szintre. Az arcfelismerő rendszer automatikusan beállítja az adott személyre vonatkozó preferenciákat, mint az ülés- és a tükörpozíciók, a zene, a hőmérséklet és a navigáció.

Mi az innováció előnye, mely területeken alkalmazható?

A biometria bármelyik intelligens rendszerbe beépíthető függetlenül attól, hogy a jármű milyen hozzáférési technológiát alkalmaz (Bluetooth Low Energy vagy Low Frequency).

A PASE kulcs nélküli hozzáférési és indító rendszer összekapcsolódott az intelligensüveg-vezérléssel is, ami azt jelenti, hogy az ablak sötétítési preferenciája beállítódik, amint a kulcsot birtokló sofőr megközelíti a járművet. Az intelligens üveg technológiája egy gombnyomással lehetővé teszi szinte az összes autóablak szelektív és fokozatos besötétítését. Az intelligens üveg vezérlését már a jármű elektronikai kommunikációs rendszerébe integrálták, így az üveg dinamikusan, magától alkalmazkodik a különböző közlekedési helyzetekhez. Mivel a rendszer a fényérzékelőkkel is összeköttetésben áll, ezért például az ablaküveg pontosan addig a pontig fog beárnyékolódni, amilyen szögben a nap azt éri.

Az autóiparban rejlő digitalizációs lehetőségek egy példája (forrás: Continental)
Az autóiparban rejlő digitalizációs lehetőségek egy példája (forrás: Continental)

Csapat vagy cég rövid bemutatása

A Continental egyike a világ legnagyobb autóipari beszállítóinak. A vállalat gumiabroncsaival, fékrendszereivel, futómű- és hajtástechnikai elemeivel, adatátviteli, járműelektronikai és technikai elasztomer megoldásaival elősegíti a biztonságosabb közlekedést, és hatékonyan hozzájárul a környezetvédelemhez. Emellett a kommunikációs rendszerek fejlesztésében is az autóipar meghatározó partnere. A Continental AG öt divíziójának (Interior, Chassis & Safety, Powertrain, ContiTech, Tyre) együttes forgalma az előzetes eredmények alapján 2016-ban megközelítette a 40,5 milliárd eurót. Jelenleg a cégcsoport több mint 220 000 alkalmazottat foglalkoztat 55 országban. Magyarországon hat gyárral és egy gumiabroncs-kereskedelmi központtal van jelen, és összességében mintegy nyolcezer munkavállalót foglalkoztat. A Continental AG öt divíziója (Interior, Chassis & Safety, Powertrain, ContiTech, Tyre) végez gyártó-, szoftverfejlesztési és kereskedelmi tevékenységet Budapesten, Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott, Nyíregyházán, valamint Budaörsön. A gumiabroncs-üzletág 1991 óta képviselteti magát a magyar piacon értékesítési irodával és disztribúciós raktárral.

(Az innováció a Top 30 Innováció 2016 című kiadványunkban jelent meg.)

(forrás: Continental/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés