hirdetés
hirdetés

Üzemanyagcella

Szolgálatba állt az Alstom hidrogénüzemű vonata

Sikeres németországi teszteket követően Ausztriában hivatalosan is megkezdte működését a világ első hidrogén-üzemanyagcellás vonataként számontartott Coradia iLint. A környezetbarát járművet az Alstom nevű, francia cégóriás fejlesztette ki. 

hirdetés

 A kibocsátásmentesen üzemelő vonat csúcssebessége 140 kilométer per óra, és az „éles teszteken” produkált teljesítményét az osztrák nemzeti vasútüzemeltető, avagy az ÖBB felügyeli. A végső cél a dízelmeghajtású vonatok maradéktalan lecserélése.

A Coradia iLint az ausztriai bemutatkozást megelőző, németországi tesztek alatt 180 000 kilométert volt kénytelen megtenni.

Coradia iLint (Fotó: ÖBB/Max Wegscheider)

Az Alstom szerint a jármű számos újítással büszkélkedhet, melyek között például az akkumulátorok rugalmas energiatárolását, valamint a motor és a rendelkezésre álló energia intelligens kezelését érdemes kiemelni.

 Az új vasutat kifejezetten nem villamosított vonalakon történő használatra tervezték.

A gyártó a hidrogén-meghajtású vasútból idáig 41 példányt értékesített, méghozzá németországi partnereknek.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: The Engineer)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
Cikk[259790] galéria
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés