hirdetés
hirdetés

Légi közlekedés

Lendületet kaphat az elektromos repülők kifejlesztése

A légi közlekedési eszközök meghajtásához kellően magas energiasűrűségű hidrogéncellákon dolgoznak Amerikában.

hirdetés

Kriogenikusan (mélyhűtéssel) cseppfolyósított hidrogénnel hajtott, tökéletesen elektromos módon működő repülőt építenek az Illinois-i Egyetem kutatói. A NASA idáig 6 millió dollárral támogatta a projektet.

Azért a hidrogénre esett a választás, mert egyre költséghatékonyabb az alkalmazása a közlekedésben.

Csupán annyi a gond, hogy a jelenlegi hidrogéncellák energiasűrűsége túl alacsony ahhoz, hogy egy sugármeghajtású repülőt működtetni tudjanak. A hidrogén kriogenikus lehűtése ugyanakkor kellően növelheti a cellák energiasűrűségét ahhoz, hogy immár a légi közlekedésben is hasznukat lehessen venni.

Forrás: Illinois-i Egyetem

„Az elmúlt években a nem-kriogén gépeken és hajtásokon eszközölt fejlesztések a kereskedelmi regionális sugárhajtású repülőgépek elektromos üzemeltetését közelebb hozta a valósághoz, de páratlan teljesítménysűrűségük és hatékonyságuk miatt a nagy repülők „Szent Gráljai” továbbra is a működő kriogén rendszerek maradnak – fogalmazott Kiruba Haran villamosmérnök egy sajtóközleményben. – A projekthez kialakított partnerségek számunkra lehetővé teszik, hogy az ezen a területen létező jelentős technikai akadályokat legyőzzük” – közölte a szakember.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Futurism)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés