hirdetés
hirdetés

Hírek régen és ma

Így írtunk mi

Alig hogy az olvasóink kézbe vehették a GyártásTrend magazin első, 2018. májusi lapszámát, elindult az online felületünk is. A naponta többször friss tartalommal jelentkező és rendszeres hírlevéllel párosuló gyartastrend.hu korai írásaiból szemezgettünk, és – szintén a nálunk megjelentek alapján – megnéztük, hogyan alakultak mára a közel egy évtizeddel ezelőtt leírtak.

hirdetés

2009. február 23.

Digitális prototípus: a versenyképesség motorja

Aki ma új termékkel akar megjelenni a piacon, és sikerrel kíván szerepelni, annak éles versenyre kell számítania. Jobb, esztétikusabb, megbízhatóbb, olcsóbb vagy a piacon lévő hasonló termékekkel legalábbis egyenrangú gyártmányt kell kínálnia. Az Autodesk a digitális prototípusgyártás lehetőségének megteremtésével nyújt ehhez megoldást. 

Napjainkra egy új, generatív tervezésnek nevezett folyamat mesterséges intelligenciára (MI) épülő szoftverekkel és a felhő számítógépes teljesítményének kiaknázásával teszi lehetővé, hogy a mérnökök több ezer tervváltozatot hozzanak létre egy tervezési probléma meghatározásával. A különböző 3D-nyomtatási technológiák segítségével az így készült tervváltozatok gyorsan ellenőrizhetők.

 

2009. augusztus 27.

Júniusban már 10

Az Eurostat számításai szerint a regisztrációs munkanélküliségi adatok dinamikája alapján továbbvezetett harmonizált munkanélküliségi ráta júniusban már 10 százalékos volt Magyarországon.

2018 elejére a munkanélküliség 3,8 százalékra esett, és problémát jellemzően az okoz, hogy rendelkezésre áll-e egyáltalán az igényeknek megfelelő számú és képzettségű munkaerő.

 

2009. szeptember 19.

Átfogó termelési környezetek – az iparban bizonyított digitális gyártási megoldások

A digitális gyártás fogalmának meghatározása során a CIMdata piacelemző cég a gyártási folyamatok hatékonyabbá tételére alkalmas szoftvereszközökként definiálja az ilyen jellegű tevékenység támogatására szolgáló megoldásokat. Kiemeli, hogy a hatékony gyártáshoz szükség van a teljes digitális termékdefinícióra és a gyártáshoz kapcsolódó adatokra is, ami kihangsúlyozza a gyártás közvetlen kapcsolatát a tervezéssel.

Mára egy termék virtuális képe, valamint a gyártó- és az ügyféladatok kombinálása lehetővé teszi az optimalizált gyártási folyamatokat. Az új összekapcsoltság megváltoztatja a gyárban a munkavállaló szerepét is, aki ma már közvetlen hozzáférést kap az összes releváns gyártási és gépadathoz, és akit intelligens gépek segítenek a döntéshozatali folyamat során.

 

2009. november 29.

Silver Tiger, a jövő vágóanyag-generációja

Világújdonság a Waltertől: az új, megkülönböztetően ezüst színű Tiger·Tec Silver a CVD-bevonatos keményfémek minden eddigi teljesítményét túlszárnyalja. Még sohasem nőtt ekkorát a teljesítőképesség, még sohasem volt vágóanyag ilyen közel az ideálishoz. A Tiger·Tec Silver egyet jelent az 50 vagy akár 100 százalékos teljesítménynövekedéssel.

Ehhez képest a szerszámgyártó standján a 2017-es hannoveri EMO fémmegmunkálási vásáron az egyik szenzáció a legújabb lapkaminőség, az arany színével összetéveszthetetlen Tiger·Tec Gold volt, amellyel akár 200 százalékos teljesítménynövekedés is elérhető.

 

2009. december 17.

Életjelek zuhanás után

Dermesztő. Leginkább így kommentálható a Német Szerszámgépgyártók Szövetsége (VDW) idén ősz elején kiadott piaci prognózisa. A megrendelések mintegy 70 százalékos visszaesését jósolják a német szerszámgépgyártók esetében, de a világ más, jelentős gépiparral rendelkező gazdaságaiban sem sokkal jobb a helyzet. Vajon mi vezetheti ki a szerszámgépgyártókat ebből a helyzetből? 

Aktuálisan a szerszámgépek iránti igény világszerte növekszik, a keresletélénkülés mértékére 2018-ra 5,7 százalékot prognosztizálnak. Németországban például újabb csúcs fog megdőlni, mivel a 2017-es rekordév után ismételten 5 százalékos termelésbővüléssel számolhat az ágazat.

 

2010. július 1.

A jövő autóiról tanácskoznak

Október 13-án és 14-én negyedik alkalommal rendezi meg a Német Mérnökök Egyesülete a Baden-Baden Spezial című ülését, amelynek során az elektromos meghajtású járművek lehetőségeit és kihívásait veszik górcső alá. A tervek szerint 2020-ra közel egymillió elektromos meghajtású autó járna Németország utcáin. Addig azonban még hosszú az út, hiszen az autóipar történetének egyik legkomolyabb kihívása az elektromobilitás.

A tavalyi év végén 123 ezer elektromos autó futott a német utakon, számuk ez év végére meghaladhatja a 200 ezret, az egymilliós darabszámot pedig 2022-re érhetik el. Meglátjuk…

 

2010. december 20.

Középpontban a folyamatos megbízhatóság

Nem könnyű választ adni arra, hogy mi lehet egy vállalat sikerének titka. Az egyedülálló termék, a kiváló értékesítő csapat, esetleg a szigorú költséggazdálkodás? Az elsőre eszünkbe jutó fogalmak között ritkán szerepel a karbantartás, hiszen a hatékonyan menedzselt karbantartás nem biztosítja önmagában egy cég sikerességét. Ha azonban nem megfelelő körültekintéssel és hatékonysággal látják el ezt a feladatot, az komoly problémákat okozhat egy cég életében. A harmadik generáció beköszöntével az eszközök állapotának megóvása került előtérbe.

Elérte a digitális átalakulás a karbantartás területét is. A dolgok internetje, az analitika és a peremhálózatok együttes fejlődése már az előíró karbantartás korát vetíti előre – bár a napi feladatokat az üzemeltetők és karbantartók sok vállalatnál még ma is nagyrészt rutinból végzik, ha éppen nem tüzet oltanak.

 

2013. szeptember 20.

Hat óra alatt a Föld körül

Elon Musk amerikai milliárdos és feltaláló, akinek vagyona az elektromos autókat gyártó Tesla-gyár forgalmából, illetve a SpaceX nevű űrkutatási cég nyereségéből adódik, most 42 éves fejjel egy újabb, a tömegközlekedés jövőjét jelentősen befolyásoló közlekedési eszköz látványképét vázolta fel. A tervek szerint San Franciscót Los Angelesszel, illetve New Yorkot Moszkvával összekötő, a levegő nyomáskülönbségének elvét felhasználó hipervasút, a Hyperloopra keresztelt új típusú közlekedési jármű a két amerikai város közötti közel 600 kilométeres távot 35 perc alatt tenné meg.

A legújabb hírek szerint a világ első Hyperloop pályáját Indiában építheti meg a Virgin Hyperloop One. Az ország Mahárástra államában alakíthatják ki az útvonalat, Mumbait és Púnát kötheti össze a csatorna. A mintegy 160 kilométer hosszú útvonalat Hyperlooppal csupán 25 perc alatt lehet majd lezavarni.

(forrás: GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés