Légi közlekedés
Hibrid-elektromos repülő terveit mutatta be az MIT
Bár az egyelőre képzeletbeli, speciális légi járművön a tolóerő forrása szintén egy konvencionális gázturbina lenne, ez a szerkezet nem a szárnyakon, hanem a raktérben helyezkedne el.
A jelenleg használt gépmadaraknál 95 százalékkal alacsonyabb nitrogén-oxid-kibocsátású repülőt tervezett az MIT. A nitrogén-oxid egy ártalmas üvegházhatású gáz, amely jelentősen hozzájárul a szmog és a savas esők kialakulásához. Mind ezen felül különböző légúti, illetve szív- és érrendszeri betegségek közvetlen okozójaként ezt az anyagot évi 16 000 halálesettel is összefüggésbe szokta hozni az orvostudomány.
Ugyan a hibrid-elektromos repülőgépben a tolóerő forrása szintén egy konvencionális gázturbina lenne, ez a szerkezet nem a szárnyakon, hanem a raktérben helyezkedne el, és egy generátor meghajtására szolgálna. A gépet az így előállított árammal működtetett (és a szárnyra szerelt) elektromos propellerek tartanák a levegőben. A turbina károsanyag-kibocsátását egy, a nagy teljesítményű dízelkamionokban is használt emissziócsökkentő rendszerrel lehetne visszaszorítani.
Steven Barrett, az MIT repüléstan-professzora szerint ugyan a koncepció megvalósítása hatalmas mérnöki kihívás, alapvető fizikai akadályai nincsenek.
A mérnökök az Energy and Environmental Science nevű folyóiratban jelentették meg az elgondolást részletező tanulmányt.