hirdetés
hirdetés

CeBIT

Érdekességek a 2017-es CeBIT-ről (II. rész)

Az expón kiállított tárgyakon keresztül pontos fogalmat alkothatunk a hétköznapjainkat átható Dolgok Internete (IoT) térfoglalásának lendületéről.

hirdetés

Mowea Champ 200

Egy Mowea nevű, berlini székhelyű startup a CeBIT 2017-en bemutatta a Champ 200-ra keresztelt, moduláris, mikro szélenergia-turbináját. A 200 wattos teljesítmény az okostelefonok, laptopok, lámpák, illetve TV-k akkumulátorainak feltöltéséhez lehet ideális választás.

Champ 200 (Forrás: CeBIT)

A különállóan vagy akár meglévő otthoni napenergia-rendszerekkel (SHS) tandemben is bevethető rotor a villamosenergia-hálózatokhoz gyengén hozzáférő országokban járulhat biztonságos, megbízható, környezetkímélő és megfizethető módon hozzá az áramtermeléshez.

A lapátok optimalizált geometriája és (a maximális hatékonysághoz) a mindenkori ideális orientációt meghatározó elektromos vezérlés miatt lehetséges, hogy a különösen alacsony légmozgású területeken is pompás energiahozamok legyenek elérhetők a szerkezettel. Ami még jobb, a Mowea turbinák moduláris elvre építő kialakítása több rotor összekapcsolását is lehetővé teszi, hogy így a gépek (elméletileg) bármekkora energiaszükségletet kielégíthessenek.

My TMAX Connect

A Yamaha és a Vodafone összefogott, hogy a CeBIT- en is bemutatott, My TMAX Connect nevű virtuális lakattal, még a legdörzsöltebb motorbicikli-tolvajokat is lefegyverezhesse. Az egyelőre csupán az új Yamaha TMAX SX és TMAX DX modellekre feltelepíthető rendszer a Vodafone technológiáját használja, és egy My Tmax Connect nevű okostelefonos alkalmazás segítségével állandó hálózati kapcsolatot lehet vele fenntartani a kerékpár és tulajdonosa között.

My TMAX Connect (Forrás: CeBIT)

Az alapvetően lopásvédelemre kihegyezett szisztémával számos módon megnehezíthetjük/ellehetetleníthetjük enyveskezű embertársaink érvényesülését.

Felállíthatunk például egy ún. geokerítést (geofence) kétkerekűnk mozgásterének behatárolásához, és ha járművűnk a peremen kívülre kerül, rögtön figyelmeztetést kapunk a mobiltelefonunkra. Ha a kerékpárt ellopják, közvetlenül az applikációjáról a riasztást küldhetünk a Vodafone biztonsági központjába, ahol lokalizálják a motort és értesítik a rendőrséget. A biztonsági központ emellett akkor is automatikusan értesítést kap, ha a motort a hagyományos indítókulcstól eltérő eszközzel hozzák működésbe. Ami még jobb, az alkalmazást egy fajta digitális indításgátló aktiválásához is felhasználhatjuk, amely értelemszerűen megakadályozza a motor beindítását.

M3 Mapping Trolley

Előfordult már önnel, hogy egy hatalmas, nyüzsgő repülőtéren az idő szorításában nem tudta kitalálni, hogy merre kellene elindulnia? Gondolt már arra, milyen jó is lenne, ha online vásárláskor a kedvenc boltjában virtuális körséta közben válogathatna a polcokon található termékekből? Éppen az ilyen problémák áthidalása, illetve óhajok beteljesítése céljából hozta létre legújabb kézikocsiját a NavVis GmbH.

A belső terek feltárásához a cég már számos digitális megoldást kifejlesztett. Az M3 Mapping Trolley segítségével például a beltéri tájékozódás érdekében, környezetünk „digitális ikertestvérének” létrehozásához centiméteres pontossággal, 6 kamera és 3 lézerszkenner közreműködésével „tapogathatjuk le” a minket közvetlenül körülvevő világot.

M3 Mapping Trolley (Forrás: YouTube)

Az elkészült helyszínrajzon a Street View-hoz hasonló módon, egy IndoorViewer nevű böngészhető „diavetítővel” könnyebben eligazodhatunk az épületekben, egyszerűbb lesz útvonalat találni a céljainkhoz, és két adott pont között is precízebben tudjuk meghatározni a távolságot. A gyártó szerint óránként 2000-5000 négyzetmétert lehet feltérképezni az apparátussal.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: CeBIT)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
Cikk[203645] galéria
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés