hirdetés
hirdetés

Párnahatás

Elektromos határfelület-repülőgépet építenek

Energiahatékonyan suhanó, elektromos határfelület-repülőgéppel tervezi megreformálni a tengeri közlekedést egy Regent nevű bostoni cég.

hirdetés

A gyártó szerint a Seaglider nevű jármű a repülőgépek technológiáját és kényelmét, illetve a vízi közlekedés megfizethetőségét ötvözi magában.

Ez a hibrid építmény gyakorlatilag egy kizárólag árammal hajtott gépmadár lesz, amely akár 290 kilométer per órás sebességgel is suhanhat majd a tengereken.

A Seaglidert állítólag személy- és teherszállításra egyaránt alkalmazni lehet majd.

Maga a jármű tulajdonképpen egy határfelület-repülőgép, vagyis egy olyan légi közlekedési eszköz, amely a szárnyai és a tengerfelszín között kialakuló légpárnán suhan előre. A párnahatás fenntartásához a masina egy szárnyfesztávolságon túl már nem távolodhat el a víztest felületétől. Minthogy a fizikai effektus megléte nélkül a gép repülésképtelen, sok helyen hivatalosan hajónak minősül.

Seaglider (Koncepciórajz; Forrás: Regent)
Seaglider (Koncepciórajz; Forrás: Regent)

A Seaglider egyik legnagyobb előnye, hogy a „szokványos” elektromos repülőknél sokkal energiahatékonyabban működik, és ugyanakkora akkumulátorral kétszer nagyobb távolságot tud megtenni. Gyorsulás alatt, a nagyjából 32 és 72 kilométer per óra közötti sebességtartományban a jármű hátuljára biggyesztett hordszárny biztosít zökkenőmentesebb átmenetet az úszás és a repülés fázisai között.

A Regent „szárnyas hajójára” légi-, és komptársaságok csak idáig 465 millió dollár értékben adtak le előrendeléseket. A hibrid teremtmény első utasszállító fuvarjaira 2025-ben kerülhet sor.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: New Atlas, autoevolution)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
Cikk[271579] galéria
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés