hirdetés
hirdetés

Tömegközlekedés

Kormányötleten alapul a kapszulás szuperexpressz

A Hyperloop Transportation Technologies az amerikai kabinet által kifejlesztett levitációs rendszer alkalmazásával kívánja forradalmasítani a tömegközlekedést.

hirdetés

A két rivális Hyperloop vállalat egyike jelentősnek titulált közleményben árulta el, milyennek is képzeli el a nagy sebességű közlekedés jövőjét.

A Hyperloop Transportation Technologies aláírt egy szerződést az amerikai szövetségi Lawrence Livermore National Laboratory-val, hogy kihasználhassa az egyfajta „passzív taszítási technológiának” nevezhető Inductrack módszerét.

Hyperloop (Forrás YouTube)

A hagyományos, mágneses lebegést (MagLev) alkalmazó rendszerek állandó áramellátást igényelnek, ami csak bonyolultabbá és költségesebbé teszi az illetőleges szuperexpresszek használatát. A passzív taszítás ezzel szemben egyetlen sor, az egyes kapszulákra szerelt mágnessel működik.

Ez a Hyperloopot sokkal olcsóbbá és fenntarthatóbbá teszi, ami remélhetőleg minél több várost a megoldás megvásárlására ösztönöz majd.

Ha valaha is megesett már velünk, hogy egy mágnest egy fémes felülethez közelítve éreztük, amint az eszköz igyekszik az anyagtól távolabb taszítani magát, akkor a passzív taszítás alapelveit már meg is értettük. A kapszulákat egy elektromos motor fogja meghajtani, és a „kocsikat” környező állandó mágnesek bírják majd lebegésre a járművet. A metódus több mint 1200 km/h-ra lesz hivatott felgyorsítani a vonatot. Leálláskor a lassítás folyamán keletkező energiával töltenék fel a motorokat. Siker esetén tehát az összes kapszula a „levegőben” maradna, és minthogy semmilyen felülettel sem érintkeznek, súrlódásmentesen hasítanák keresztül a légüres teret.

A szédületes sebesség elérését az ellenállás hiánya és a Hyperloop vákuum-közeli környezete „mozdítaná elő”.

Huss!

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Engadget)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés