hirdetés
hirdetés

Környezetbarát közlekedés

2030-ra szénsemlegessé tennék a Forma-1-et

Az FIA többek között egy ökobarát belsőégésű motor bevezetésével kívánja elérni a célkitűzést.

hirdetés

Az autók működését és a versenysorozathoz köthető legkülönbözőbb tevékenységeket is beleértve 2030-ra lenullázná a Forma-1 szénlábnyomát a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tulajdonosi testülete.

A kompozit anyagoktól az energia visszanyerés technológiáján keresztül a különböző biztonsági rendszerekig a Forma-1 innovációi általában idővel a közúti járművekben is megjelentek, és az FIA a szén-dioxid-kibocsátás megszüntetése területén is példát szeretne mutatni.

A Forma-1-ben használatos hibrid motorok jelenleg a világ leghatékonyabb belső égésű motorjai. A zöldítésre törekvő mérnökök éppen ezért dolgoznak azon, hogy megalkossák a világ első szénsemleges hibrid belső égésű motorját. Ugyan a kifejlesztés alatt álló rendszerrel az autó nem hagy fel az üvegházhatásúgáz-kibocsátással, mégis tökéletesen környezetbarát az üzemeltetése. Ez úgy lehetséges, hogy a jármű a szabadjára engedett káros anyagot előzőleg el is fogyasztja. A kocsi a beszippantott szén-dioxidot a motor meghajtására szolgáló üzemanyag, pl. metán előállításához venné igénybe, és csak az ezen folyamat során keletkezett káros hatású gázt eresztené ki a levegőbe.

Forrás: 123rf

A Forma-1 egyszersmind egy hatalmas utazó cirkusz, amely szakadatlan világkörüli vándorlásával is óriási szénlábnyomot hagy maga után. A csapatok dolgozók százait alkalmazó létesítményei és gyárai szintén súlyos terhet rónak a környezetre. Állítása szerint a FIA éppen ezért a versenyekhez kapcsolható logisztikai működést és a költözgetéseket is „ultrahatékonnyá” kívánja tenni, és a széria keretében használt létesítmények idővel kizárólag zöld energiával működhetnek majd.

A rendezvényekről ezenfelül száműzni fogják az egyszer használatos műanyagokat, az összes hulladékot újra fogják hasznosítani, és minden rajongó számára környezetbarátabb lehetőséget fognak biztosítani a versenyek eléréséhez.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Engadget, Motorsport Technology)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés