hirdetés
hirdetés

Intralogisztika

Raktári automatizálás az e-kereskedelemben

Az elektronikus kereskedelem terén a siker nemcsak attól függ, hogy jó termékeket készít vagy forgalmaz egy vállalat, hanem attól is, mennyire gördülékenyek raktározási és logisztikai folyamatai.

hirdetés

Az e-kereskedelem fejlődésével a vevői elvárások is megnövekedtek. Az ügyfelek többször, kisebb mennyiségben, a nap egyre későbbi szakaszában küldik megrendeléseiket és gyorsabb kiszállításra számítanak, mint valaha. A kétnapos szállítási idő elavultnak számít, mivel a raktárak automatizálása lehetővé teszi, hogy a 24 órán belüli, vagy akár a rendelés napján történő kiszállítás legyen az elvárás. A vásárlók globálisan gondolkodnak, személyre szabott megoldásokat és azonnali eredményeket igényelnek, és bármikor gondolkodás nélkül visszaküldik a termékeket, jóváírást követelve.

Új évtized, új elvárások

Bár nem kellene feltétlenül így lennie, sok cég számára nehéz lépést tartani ezzel a lendülettel. Gyakran látjuk, hogy akik éppen elindítják vagy bővíteni kívánják e-kereskedelmi értékesítési csatornájukat, mennyire küzdenek az intralogisztikával. A cégek szempontjából nézve előfordul, hogy termékek tűnnek el a raktárkészletből, hosszú órákat veszítenek a kézi feldolgozás miatt, munkavállalóik leterheltek és jelentős raktári alapterületet pazarolnak el. A fogyasztók szempontjából nézve valószínűleg csökken a cég vagy márka iránti lojalitás, ha rossz terméket kapnak, pontatlanul dolgozzák fel a visszaküldött árut, romlik a kiszállítás minősége, és nem képesek személyre szabottan kezelni a termékeket vagy a globális keresletet. A raktárak egyre több időt töltenek a visszaküldött áruk kezelésével és a hagyományos rendelés-teljesítési módszerek miatti szűk mozgástér okozta problémákkal. Az évtizedek óta használt embert-az-áruhoz elven működő komissiózás nem tud lépést tartani a folyamatosan növekvő termékszámmal és a minél gyorsabb kiszállításra való igénnyel. Egy e-kereskedelmi raktár, amely manuálisan végzi a kiszedést és komissiózást, meglehetősen nagy hátrányba kerül. Nem kérdés, hogy az automatizált raktárakkal rendelkező versenytársak jelentősen gyorsabb és pontosabb munkát végeznek és mindez jóval kevesebb manuális feladatot igényel. A rendelések teljesítéséhez kapcsolódó tevékenységek a raktár működési költségeinek 50–70 százalékát tehetik ki. Ugyanilyen fontos, hogy ezek a tevékenységek közvetlenül befolyásolják az ügyfelek elégedettségét és a belső munkaerőforrásokat.

A Statista szerint a globális e-kereskedelemi piac 2023-ig várhatóan évente 8,9 százalékkal növekszik.

  • Ön milyen pozíciót szeretne a jövő e-kereskedelmi piacán?
  • Hogyan illeszkedik vállalkozása ehhez a növekedéshez és hogyan segít
  • önnek raktártevékenysége e célok elérésében?
  • E-kereskedelmi tevékenysége most kezd növekedni?
  • A jelenlegi raktárterület nem elegendő?
  • Eddig is voltak fennakadások?
  • Hogyan tud továbblépni?

Mark Dunaway, a Kardex Remstar észak-amerikai pénzügyi vezetője szerint „Az elkövetkező 5-10 évben az iparágban egyre fejlettebb automatizálás lesz megfigyelhető és sokkal nagyobb mértékben támaszkodik majd a robotikára. Véleményünk szerint még gyorsabban fog fejlődni, mint amit a raktározási és kiadási eszközök iránti kereslet igényel. Megjelenik egy olyan világítás és ablakok nélküli épület gondolata, amelyben a robotika és automatizálás önállóan, a nap 24 órájában működik”. Ahogy a vállalatok áttérnek az automatizált raktári rendszerekre, az intralogisztikai iparág is változni és növekedni fog. Számos új e-kereskedelmi vállalkozás és raktárátalakításra szoruló cég teszi fel magának a kérdést, hogyan lehetnek biztosak benne, hogy intralogisztikájuk optimális legyen? Fontos, hogy a cégek megtalálják az igényeiknek leginkább megfelelő megoldást, valamint azt a megbízható intralogisztikai partnert, aki megvalósítja ezt. 

Kérdések automatizáció előtt:

  • Hogyan tudom meghatározni a stratégiai befektetés hosszú távú megtérülését?
  • A hardver és a szoftver is tud alkalmazkodni a szezonális csúcsidőszakokhoz és a bővülő készletekhez?
  • Jelenleg hol helyezkedik el a cégem az e-kereskedelmi piacon, és az új rendszer lehetővé teszi számomra céljaim elérését?
  • A potenciális intralogisztikai partnerem megfelelő tekintéllyel bír kiemelkedő minőségű termékek és támogatások biztosításában?

Ez csak néhány a sok fontos kérdés közül, amelyeket meg kell vizsgálnia, amikor a raktárautomatizálás mellett dönt egy vállalat. Bővebb információt az automatizált raktárrendszerek előnyeiről, a Kardex-Remstar oldalán olvashat. 

(forrás: Kardex Remstar/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés