hirdetés
hirdetés

Önvezetés

Megtanítják vezetni a haszonjárműveket

A Bosch jelentős lehetőségeket lát a „központtól központig” automatizálásban – a logisztikai telepek közötti vezető nélküli ingázásban.

hirdetés

Egy baleset halálos kimenetelének valószínűsége kétszeresére nő, ha egy teherautó is érintett abban. Elég indok ahhoz, hogy minden eddiginél több vezetéstámogató rendszerrel segítsék a járművezetők munkáját, és ezáltal fokozzák a közlekedésbiztonságot. Kanyarodási asszisztens, holttérfigyelő rendszer és előrelátó vészfékrendszer segít megakadályozni a haszonjárművek baleseteit – ezekhez a Bosch többek között a szükséges radarérzékelőket kínálja. De a haszonjárművek automatizálása a szállítási iparág más kihívásaira is megoldást jelent. Már ma 50 ezer teherautó-vezetőre lenne szükség csak az Amerikai Egyesült Államokban, tíz éven belül ez a hiány várhatóan a háromszorosára nő. Hasonló fejleményeknek lehetünk szemtanúi Európában is. A Bosch jelentős lehetőségeket lát a „központtól központig” automatizálásban – a logisztikai telepek közötti vezető nélküli ingázásban. E technológia növeli a fuvarvállalatok versenyképességét, fokozza a szállítási mennyiséget és a biztonságot is. A konvojozás – amikor a haszonjárművek rövid időközzel, szélárnyékban követik egymást – az automatizálás egyik logikus következő lépése. Ez nemcsak a személyi költségeket csökkenti, hanem az üzemanyag-fogyasztást is, azonban fokozottabb követelményeket támaszt a törvényalkotókkal, a technikával és az infrastruktúrával szemben.

A konvojozás az automatizálás egyik logikus következő lépése (forrás:Bosch)
A konvojozás az automatizálás egyik logikus következő lépése (forrás:Bosch)

(forrás: Bosch/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés