hirdetés
hirdetés

Logisztika

Megbízható partner a szállítmányozásban

Huszonnégy évesen már saját cége volt Müller Ádámnak, a szállítmányozással foglalkozó Variola Zrt. megálmodójának, vezetőjének és résztulajdonosának. Szerinte nem kell más, csak bátorság, hogy túllépjünk a saját határainkon.(X)

hirdetés

Hogyan kezdődött a Variola Zrt. története? 

Nyolcévesen ott álltam a horvát tengerparton, néztem, ahogy a keresztapám hajós szállítmányozásokat szervez, ahogy minden egyes nap azon dolgozik, hogy felépítsen egy rendszert, egy céget, ami nemcsak jól működik, hanem önmagát működteti. Persze, akkor még nem tudtam, hogy egyszer majd én is szállítmányozó céget fogok alapítani és ezáltal részese leszek a családi hagyománynak. De míg mások homokvárakat építettek, én terveket szövögettem a jövőre nézve, mert tudtam, hogy mit szeretnék elérni, tudtam, hogy vállalkozó akarok lenni.

2008-ban, huszonegy évesen, friss kereskedelem-marketing diplomával a zsebében ott állt a világ kapujában, csakhogy a világ éppen a gazdasági válsággal küzdött. Nem éppen ideális időszak az ilyen tervekhez.

Első látásra talán nem, de ha kicsit közelebbről megnézte magának ezt az ember, akkor bizony megtalálta a lehetőséget ebben is. Én meg akartam találni ezt a lehetőséget, és meg is találtam. Így lettem követelésbehajtó egy követeléskezelő cégnél, ez volt az első munkahelyem, még pedig a Providentnél. Az első lépcsőfok ez volt és azt sem láttam, milyen magas ez a lépcső, mennyit kell rajta majd felfelé menetelni. De egy valamiben biztos voltam, hogy meg tudom csinálni. Néhány év alatt meg is alapítottam a saját követeléskezelő cégemet. Dr. Mikó István mellett dolgozhattam, aki az egyik legnagyobb név volt ebben a szakmában. Mellette úgy szívtam magamba a tudást, mint egy szivacs. Eljött az én időm és megléptem, megalapítottam a Variola Capital Kft.-t, aminek még az égvilágon semmi köze nem volt a fuvarozáshoz. Nem mondom, hogy ez nem volt egy nehéz időszak, hiszen miközben a barátaim összeültek egy esti sörözésre, én dolgoztam. Néhány éven át bizony havonta csak egy szabadnapom volt. Ezt én vállaltam, hiszen a sikernek nem titka van, hanem ára, amit meg kell fizetni. Szerintem megéri, csak ezt tudom mondani.

 Müller Ádám, a Variola Zrt. ügyvezetője
Müller Ádám, a Variola Zrt. ügyvezetője

A követeléskezelés és a szállítmányozás két teljesen eltérő terület. Hogy történt ez a szakmai irányváltás?

Vicces, mert talán ez volt a legélesebb váltás addigi életemben és szakmai pályafutásomban, mégis ez volt talán az egyetlen olyan, amit nem előre terveztem el. 2015-ben már a világgazdaság újra saját belső rendszere szerint tudott működni, vagyis kevésbé volt szükség a követelések behajtására. A céget tehát egy másik irányba kellett kormányoznom. Peremterületre sodródtunk, ami azt jelentette, hogy vagy megszűnik a cég, vagy új profilt alakítunk ki magunknak. Elindult hát az ötletbörze, merre kellene lépni?

Egy ilyen kreatív megbeszélésen vetette fel az egyik kolléganőm – Goletz Nikolett, aki azóta is velünk dolgozik –, hogy érdemes lenne a szállítmányozás felé fordulni. Egészen konkrétan a lengyelországi fuvarozás felé, mert akkoriban ez eléggé mozgásban volt, tele potenciállal. A kolléganő korábban is szervezett már lengyel fuvarokat, így még a személyes, szakmai tapasztalata is a segítségünkre volt. Szinte még aznap munkának láttunk és elkezdtük felépíteni az új Variola Capital Kft.-t, mint szállítmányozó céget. Nem volt könnyű időszak, tulajdonképpen a nappalok és éjjelek összefolytak, de félév alatt teljesen átálltunk a fuvarozásra.

Mennyire volt tudatos választás a név? Hiszen, aki rákeres a cégre az interneten, láthatja, hogy a vállalkozás mellett kiadja a fekete himlőről szóló portálokat is, mivel a variola a fekete himlő másik elnevezése.

Tudatos volt a névadás, hiszen véletlenek nincsenek. A variola, mint himlő egyébként úgy terjedt el Európa szerte, hogy az akkori fuvarozó és utazó szekerek szépen magukkal vitték, még pedig a kocsikra felmászott rágcsálók segítségével. Ilyen szempontból köthető a név a szállítmányozáshoz is, hiszen ezek is nagyrészt szállító szekerek voltak. Mindenképp érzelmet vált ki a név és a célunk az volt, hogy beszéljenek rólunk és az elnevezés, hogy Variola, szerintem ezt a hatást éri el. 

Mennyiben segítette korábbi tapasztalata az új cég felépítésében?

Amikor Goletz Niki kolléganőm bedobta a szállítmányozást az ötletdobozba, a zsigereimben éreztem, hogy: “igen, ez lesz a jó irány.” A követeléskezelési szektorban gyakorlott voltam abban, hogyan kell alvállalkozói és partneri kapcsolathálót úgy kiépíteni, hogy az valóban működőképes legyen, ez pedig segített a fuvarozókkal való hasonló kapcsolat konstruálásában, az egész mint egy nagyon alapos térkép, úgy volt meg a fejemben. Kezdetben – ahogy már említettem is – csak Lengyelországba szállítottunk és közben épült ki a többi fuvarozási irány. A már meglévő megbízóink egyre többször kérték, hogy kifelé vagy visszafelé álljon meg a kamion, mondjuk Szlovákiában, mert le kellene ott is tenni egy kisebb rakományt, vagy éppen Lengyelországból visszafelé kellett nekik valamit haza szállítani. Így alakult ki, hogy a Variola is elkezdett terjeszkedni a V4 országok irányába, majd a nagy Európa felé vettük lassan mi is az irányt.

Hivatalosan 2017-ben alapítottuk meg a Variola Zrt.-t, de addigra már teljesen kiépített alvállalkozói és fuvarozói rendszerünk volt és számos megbízónk. Ma már egész Európában szállítunk, a földrész minden létező, megépített útján ott vagyunk, a Variola kamionjai bejárnak szinte minden országot.

Mi az erősségük a többi, akár nagyobb múltra tekintő szállítmányozó céggel szemben?

A nagy előnyünk a versenytársakhoz képest, amit szerencsére a mai napig meg tudtunk őrizni, hogy nagyon megbízhatóan működünk. Ez azért lehetséges, mert effektíve kis cég vagyunk, nem multisodtunk el, nem nőttük túl magunkat, így, ha beérkezik egy megkeresés, azzal azon nyomban tudunk foglalkozni. És mivel olyan fuvarozói kapcsolatrendszerünk van, mint egy lüktető érhálózat, azonnal találunk megfelelő fuvarozót az adott szállítmányhoz. A Variola csapatának erőssége, hogy mindenki több éves, sőt, több évtizedes tudással szervezi ezeket az utakat, de külön-külön, egy-egy specifikus terület szakértői is. Van, aki a Balkán specialistája, más a lengyelországi, míg valaki pedig a nyugati részek fuvarszervezésében a legprofibb.

Előfordult olyan szállítás – éppen az egyik legnagyobb partnerünkkel, a DHL Magyarországgal –, hogy egy ünnepnapon, jelesen október 23-án kellett nekik sürgősen szállítani egy nagyon fontos rakományt. Senki nem tudta vállalni, sőt mi több, senkit nem is értek el, hiszen majdhogynem az egész ország leállt a munkával. Mi megoldottuk ezt is és ilyenkor nagyon büszke vagyok a cégre és a csapatra. Gyorsak vagyunk, precízek és megbízhatóak.

Ha már említette a DHL-t, milyen ügyfeleket, megbízókat emelne ki, akikkel szoros és gyümölcsöző munkakapcsolatban van a Variola?

Az első ügyfeleinket fuvartőzsdéken ismertük meg és nagyrészük azóta is velünk szállíttat. Számos partner később éppen az “elsők” ajánlása, közbenjárásra kapcsán találta meg a Variolát, ami azt gondolom, hogy a belénk fektetett feltétlen bizalomnak köszönhető. Többek között együtt dolgozunk, illetve dolgoztunk már a Hankook Tire Kft.-vel, az Ózdi Acélművek Kft.-vel is. Még az elején, a lengyelországi kapcsolataink kapcsán ismerkedtünk meg például a Vajda Papír Kft.-vel, az Ooops papírzsebkendő és hasonló termékek gyártójával. Meg kell említeni az Árklub Kft.-t, nekik szezonálisan vagyunk az egyik legnagyobb szállító partnerük. És amire nagyon büszke vagyok még, amit szintén Lengyelországba szállítunk, ez pedig a görögdinnye, amit a Garten Zöldség-Gyümölcs Kereskedelmi Kft.-nek fuvarozzunk. Szállítunk, valamint szállítottunk ezenkívül még a BorsodChemnek és az Argento Kft.-nek is, sőt, még a Coca-Cola Magyarországnak is. A gazdaság szinte minden területén ott vagyunk.

(X)

(forrás: Variola Zrt. )
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés