hirdetés
hirdetés

Autóipar

Ilyen az Opel logisztikai központja

A Bochumban épült európai alkatrészellátó logisztikai központ 12 futballpálya nagyságú raktárcsarnokból áll, innen látnak el több mint 11 millió Opel tulajdonost alkatrészekkel Európában. 

hirdetés

A raktár központi részét egy összességében több mint 19,1 kilométer hosszú Jungheinrich állványrendszer alkotja. A raktárban különböző típusú állványrendszereket építettek: rakodólapok tárolására alkalmas állványokat és kézi kiszolgálású polcrendszereket különböző kisalkatrészek raktározására.

A bochumi 200.000 négyzetméteres raktárban tolóoszlopos targoncákat használnak. Használatuk nagyfokú rugalmasságot biztosít folyamatos készenlét mellett. A Jungheinrich ETM 216 típusú tolóoszlopos targoncái akár 8.720 mm-es magasságig is emelnek. Az Opel raktárirányítási rendszeréhez (WMS) csatlakozva a targoncák minden raklaphely megközelítésénél automatikusan, megfelelően pozícionálják a villákat. A raktár különlegessége az EZS 350 típusú komissiózó vontatótargonca alkalmazása. Ezzel a vontatmányrendszerrel az Opel egy útvonalon képes több ügyfélmegbízást több szinten is szétválogatni. A raktár végső kiépítésekor az Opel kereken 60 anyagmozgatógépet fog raktárában üzemeltetni.

1A 9,1 kilométer hosszú állványrendszer egy része
1A 9,1 kilométer hosszú állványrendszer egy része

„Bochumban az autóiparban szerzett többéves tapasztalatunkat figyelembe véve tudtunk az Opel számára egy tökéletes állványrendszert tervezni. Így már a kezdetektől fogva, a rendszer tervezésénél is együttműködtünk”  nyilatkozta Ralph Matenia, a Jungheinrich felelős projektvezetője.

Átállnak

Michael Lohscheller, az Opel/Vauxhall vezérigazgatója november 9-én a PSA Groupe és az Opel egyesülését követő századik napon a PACE stratégiai terv bemutatásakor bejelentette: '"az Opel autógyárat, a márkanév ismertségére építve, nyereséges és globális elektromosautó-gyártóvá teszi az integrációt szolgáló átszervezés".

Hozzátette: az autóipar forradalmi átalakulásának kihívásaira válaszként, az európai gyárak megtartásával és elbocsátások nélkül alakítják át az Opelt. Kifejtette: az Opel/Vauxhall évek óta tartó veszteséges működésére és az autóipar drámai átalakulására tekintettel elengedhetetlenné vált a status-quo feloldása a cég működésében. Már csak azért is, mert bizonyossá vált, hogy az Opel a jelenlegi keretek között nem lesz képes teljesíteni a 2020-ra hatályba lépő szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokat. 

A PACE terv által nemcsak ez válik lehetségessé, hanem a nemzetközi élvonalba is emelkedik a vállalat az emissziós normák teljesítése tekintetében, mivel 2024-re teljes egészében elektromosítják a modellpalettát - mondta Ralph Matenia. 

 

(forrás: Jungheinrich/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés