hirdetés
hirdetés

Fenntartható áruszállítás

Így lesz hiperhatékony egy kamion

A Starship koncepciókamion célja, hogy minimálisra csökkentse az energiát, amely a rakomány eljuttatásához szükséges.

hirdetés

A szállítmányozás a világ teljes energiafelhasználásának több mint negyedét, a szén-dioxid-kibocsátás ötödét teszi ki. Ennek 72 százaléka a közúti fuvarozásnak tulajdonítható. A Shell és az AirFlow Truck Company közös fejlesztése, a Starship koncepciókamion célja, hogy minimálisra csökkentse az energiát, amely a rakomány eljuttatásához szükséges. A jármű hosszas átalakítások során nyerte el a végleges formáját, és a nyugati parttól a keleti partig, vagyis Kaliforniából indulva Floridáig utazik, mindezt úgy, hogy a legnagyobb lehetséges rakományt viszi. Az út során az üzemanyagtakarékosságot, illetve az áruszállítási hatékonyságot mérik. Elsősorban a könnyű súly, az áramvonalasság és a kenőanyagok szerepe dominál a hatékonyság növelésében. A Starship-projekt kamionja 100 százalékban aerodinamikai kialakítású és szénszálas kivitelezésű. Hathengeres, 400 lóerős motor hajtja, amelyet úgy állítottak be, hogy nagyon alacsony fordulatszámmal (800 fordulat/perc) működjön. Az aktív rácsos redőnyök hőmérséklet-változás hatására lépnek működésbe, hogy lehetővé tegyék a légáramlást a motorházba a hűtés fokozására. A pótkocsi tetején lévő 5000 wattos napelem 48 voltos akkumulátorba tölti és tárolja az energiát, ami elegendő a kamion energiaellátásához. Az áruszállítónak a jövőben hibrid elektromos tengelye lesz elektromos motorral és tengellyel, amely helyettesíti a hátsó, nem hajtott tengelyét.

A könnyű súly, az áramvonalasság és a kenőanyagok szerepe dominál a hatékonyság növelésében (forrás: Shell)
A könnyű súly, az áramvonalasság és a kenőanyagok szerepe dominál a hatékonyság növelésében (forrás: Shell)

(forrás: Shell/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés