hirdetés
hirdetés

Ipar 4.0

Automatizálás kialakítása - Esettanulmány

Minőség, pontosság, energiahatékonyság és az erőforrások kímélése: a HEWI G. Winkler GmbH ezt tűzte ki hosszútávú célként 2025-ös vállalati terveiben. A cél elérése érdekében a Jungheinrich egy új gyárat épített a világ egyik vezető anyacsavargyártója számára a legújabb logisztikai megoldással, intelligens automatizálással és számos potenciális tovább fejlesztési lehetőséggel.

hirdetés

Az 1955-ben alapított HEWI G. Winker GmbH & Co. KG székhelye egy délnémet kisvárosban, Spaichingenben található. A vállalat piacvezető az innovatív biztonsági és rögzítőelemek, valamint a hidegen fröccsöntött elemek nagysorozatú gyártása terén. A HEWI csoport naponta közel 7 millió anyacsavart és fröccsöntött elemet szállít ki, amelyeket számos nemzetközi járműgyártó épít be biztonsági csatlakozásokba.

Pár éve a gyár nem tudta tartani a lépést a HEWI forgalmi növekedésével. Mind a gyártási és raktározási részleg, mind pedig a nagyrészt manuálisan működtetett raktárak logisztikai folyamatai elérték teljesítőképességük határait. „Egy teljesen új, automata megoldást akartunk, amely a gyártást és logisztikát is felkészíti a jövőbeni kihívásokra és a további növekedésre. Mindezt lehetőleg egy kézből” – nyilatkozta Dr. Günther Meßner, a HEWI GmbH műszaki ügyvezető igazgatója.

Ekkor lépett színre a Jungheinrich. Thomas Gruber, a Jungheinrich logisztikai rendszerekért felelős projektvezetője az új gyár közös fejlesztését egy „izgalmas és mindkét fél számára jövedelmező folyamatként” élte meg. A HEWI különlegessége abban rejlik, hogy a vállalat a telephelyén saját maga végzi a gyártást és logisztikát egyben, ezért a folyamatokat úgy kellett kialakítani, hogy az áru bevételezési helyét, valamint az új automatizált magasraktárt önvezető targoncák (AGV-k) kössék össze a gyártási és árukiszállítási területekkel. Nem gyakori az ipari berendezések esetén, hogy az önvezető targoncáknak ennyire sokrétű feladatot kell elvégezniük. A beruházás nagysága elérte a 18,5 millió eurót, kiemelt része egy automata 3 folyosós Silo magasraktár 9888 raklaphellyel, galériás tárolókkal, valamint a hozzátartozó szállítópályákkal. A duplamély önhordó állványszerkezet egyben az épület tetejét és oldalfalait is tartja. Mindez 57,5 méter hosszú, több mint 22 méter széles és 25 méternél is magasabb.

A HEWI-nél megvalósított Jungheinrich megoldás célja a tárolóládákban raktározott nyersanyagok, félkész- és készáru cikkek automatikus raktározása, valamint az üres raklapok kezelése. A gyártótartályokhoz nemcsak egyutas és EUR raklapokat kell szállítani, hanem akár 650 kilogramm tömegű görgős fémraklapokat is.
Az árubeérkezést, a magasraktárt, a gyártást és az árukiadást 6 darab ERC 215a típusú önvezető targonca köti össze. Ehhez a Jungheinrich biztosította mindent: az állványrendszert, a magasraktári felrakógépeket, a szállítópályát, a vezérléstechnikát, az anyagáramlás-számlálót és a raktárirányítási (WMS) rendszert. Mindezt egy kézből. Emellett manuális ERC típusú targoncák és egy új targoncairányítási rendszer segítik a raktárban a mobilitást.

Moduláris felépítés a maximális rugalmasság érdekében

Az automata magasraktár a HEWI termékeinek egy köztes raktározási lehetőséget biztosít annak érdekében, hogy valóban csak annyi anyag legyen raktáron, amennyi a saját gyártáshoz szükséges. Az üzemen belüli logisztika szerkezetében és folyamataiban ez azt jelenti, hogy az árubeérkezést követően a termékeket először a magasraktárba betárolják, onnan szállítják mosásra és utána ismét betárolják. A raktárból aztán a gyártásba viszik az árut, utána ismét raktározzák és végül kiszállításják. „Ebben a moduláris rendszerben minden folyamat jól elkülönül annak érdekében, hogy minden gyártási egység bármikor elvégezhesse a saját feladatait. Ez azt jelenti, hogy igény esetén a termékeket az árubeérkezéstől közvetlenül a gyártáshoz is irányíthatjuk, vagy a gyártásból az árukiszállításhoz szállíthatjuk. Így maximális rugalmasságot biztosít a rendszer” – fejtette ki Thomas Gruber, a Jungheinrich szakértője. „A Jungheinrich kifejezetten folyamatokban gondolkodott a legkülönbözőbb gyártási és logisztikai területek között, így a feladatot egészében meg tudta oldani és ez számunkra rendkívül meggyőző volt” – emelte ki Dr. Günther Meßner.

Az automatizálás egyik célja a folyamatok további optimalizálása és az anyagáramlás hatékonyabb megszervezése volt. A HEWI ügyfélköre elsősorban autóipari beszállítókból áll, ezért folyamatosan megbízhatóan kell közvetlenül a gyártásba beszállítani a termékeit. A HEWI munkatársai a kezdetben szkeptikusan fogadták az újításokat, de hamar belátták k az automata magasraktár és az önvezető targoncák nyújtotta előnyöket. „A 6 darab AGV több helyszínen is végez rakodást. A dolgozók rövid időn belül elfogadták a gépeket és el is nevezték azokat: Dori, Berta, Eve, Fanny, Chantal, Annabel. A kollégák és a gépek nálunk kéz a kézben együttműködnek” – mondta elégedetten Karsten Link, a HEWI projektvezetője.

További információ a Jungheinrich, AGV-ket bemutató oldalán.

(forrás: Jungheinrich/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
Cikk[262490] galéria
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés