hirdetés
hirdetés

Intralogisztika

Automata raktár új méretellenőrző rendszerrel

A 12 folyosóban található több mint 10 ezer raktárhelyet öt Jungheinrich ETX 515a típusú automata magasraktári targonca és egy új, a rakományméretet ellenőrző rendszer szolgálja ki.

hirdetés

A Depro-Kautzky szövetkezet a Weimar közeli Wenkbachban egy teljes körű intralogisztikai megoldást rendelt a Jungheinrichtől. Az élelmiszereket raktározó és szállító logisztikai szolgáltató rendelése kiterjed egy új, 12 folyosós automata raktárra, amelyben 10 128 raktárhely található, valamint öt Jungheinrich ETX 515a típusú automata, vezető nélküli szállítórendszerre. A targoncákat teleszkópos villákkal szerelik fel, amelyekkel akár 12,8 méter magasságig képesek rakodni. Az enegiaellátás áramvezető síneken keresztül biztosított, amelyek folyamatos üzemeltetést biztosítanak. A Jungheinrich megoldásának különlegessége, hogy a rakodólapok automata területre történő átadásánál nincs szükség szállítópályára. Az átadást manuálisan, tolóoszlopos targoncákkal oldották meg.

A raklapok méretének ellenőrzése 36 karos átadóhelyen történik. Az átadóhely felett elhelyezett szenzorok ellenőrzik a rakományképző egységeket minden oldalról, így biztosítják a zavartalan kezelést. Wolfgang Schratz és Gert Kautetzky, a szövetkezet igazgatói így nyilatkoztak: „A Jungheinrich méretellenőrző rendszerével helyet takarítunk meg, nagyobb teljesítményt érünk el, és az  üzemeltetés során felmerülő hibák gyakorlatilag kizárhatók. A rendszert az ESM Ertl Rendszerlogisztikai Kft. ajánlotta, ahol sikeresen működik már. Éppen ezért tudatosan belülről kifelé végeztük a tervezést, és a raktár többi részét a logisztikai megoldás köré fejlesztettük.”

A teleszkópos villákkal felszerelt targoncák akár 12,8 méter magasságig képesek rakodni (forrás: Jungheinrich)
A teleszkópos villákkal felszerelt targoncák akár 12,8 méter magasságig képesek rakodni (forrás: Jungheinrich)

A targoncák és a rendszer hozzáférésének vezérlésére a Depro-Kautetzky a Jungheinrich raktárellenőrzési rendszerét (WCS) választotta. Ez ellenőrzi az egységrakományt a szűk folyosóba való betároláskor, és továbbítja az adatokat a raktárirányítási rendszernek (WMS). Az első egységek üzembe helyezése 2019 májusában várható.

(forrás: Jungheinrich/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés